maandag 3 december 2018

3 december 2018


Nog 3 nachtjes slapen en Sint is er .. eindelijk !! 
De spanning stijgt ten top. 
Bij heel wat kleuters werd er reeds aangeklopt en werd een leuk cadeautje gebracht. 
Anderen wachten nog vol spanning...zoals ook de juf 😇
Ik wacht al jaren vol spanning en telkens weer vind ik een lege schoen. 
Mijn kleutertjes helpen me om dit jaar toch een cadeautje in de wacht te slepen 😊😊
Hoe fijn toch !!! 

Heb je een wortel gelegd, juf ? vraagt Mamady 
.. en een pintje voor Zwarte Piet ?  vraagt Raymon. 
Sinterklaas komt alleen bij kinderen, weet Lize. 
En ik dan ?? vraag ik. 
Je moet echt wel een brief schrijven .. roept nog een ander. 

Dat doe ik en meteen kruipt een klein duiveltje in mijn pen.

Allerliefste Sinterklaas, 
Mijn naam is juf Tania en ik ben dit jaar zeer braaf geweest. 
Ik beken dat ik soms mijn kleutertjes plaag maar dat vinden ze helemaal niet erg. 
(Mijn kleuters knikken bevestigend .. wacht maar .. 😉😈)

Omdat ik een brave juf ben, wil ik heel veel cadeautjes. 
Een flesje parfum voor maandag maar dan ook eentje voor dinsdag.
Ook woensdag wil wel een fris geurtje
en terwijl ik bezig ben..liefst nog een flesje voor donderdag - vrijdag
en natuurlijk ook nog twee extra flesjes voor zaterdag en zondag ! 

Stop juf ! Dat is veel te veel ! gillen mijn kleuters
Maar neen..elke dag een flesje en zoals ons liedje zegt .. 7 dagen in een week ! 
Maar wacht even, ik ben nog niet klaar ! 
(Ik doe er nog een schepje bovenop.) 

Mijn kleutertjes hoef je geen cadeautjes te brengen want zij hebben speelgoed genoeg. 
Dikke kus, 
Juf Tania Xxx 

Mijn kleuters zijn met verstomming geslagen.
Dit kan niet ! Dit mag niet !! 
Wel, heb je ooit ! En ik maar denken dat mijn kleuters mijn grootste fans zijn. 
Ik ben weer een illusie armer 😉😁

We hebben nog zoveel te doen .. 
Wist je dat Sinterklaas liefst 's nachts over de daken rijdt met zijn mooie, witte paard ? 
Hier kunnen we wat mee..
Ik diep de houtskool nog maar eens op. Daar gaan we .. 
 Julius kleurt de nacht maar ook zichzelf - best grappig. 

 En Loredana heeft ook een roetveeg op haar snoet.
MAthis werkt zijn opdracht netjes af en knipt vervolgens nog een mooie, ronde maan. 
Zo kan Sint zien hÊ juf ! 

Maandag .. refter .. een uurtje vliegen van tafel naar tafel ..
brooddozen controleren, drank verdelen, soep scheppen,
borden inzetten, glas water presenteren .. 
en dan weer jassen aan..toiletbezoek.. en dan vlug een luchtje scheppen. 

Het is droog buiten. Geen spatje regen maar wel hier en daar een plasje.
De jongens rijden door de plassen heen.
Wat een pret ! Hopelijk neemt niemand een (frisse)duik. 


In de namiddag wordt er verder gewerkt aan de opdracht van de dag.
En als afsluiters is er Japans verteltheater (Kamishibai) 

Na school maak ik nog de facturatie op.
Ook informat moet verder aangevuld worden 
en niet te vergeten, onze klasblog. 
Deze avond breek ik nog mijn hoofd over een echte brief aan Sint. 

Maar nu vlug naar huis - ik zet mijn schoen, zoals mijn kleuters me geleerd hebben. 
(Ik duik meteen ook de kast in op zoek naar 7 flesjes parfum 😀😀😀) 

3 opmerkingen:

  1. Foei foei... zo hebberig.... Nog goed dat Piet en Sint ook bij mij langskwamen voor je kleutertjes..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na 28 jaar zonder ook maar ÊÊn cadeautje heb ik me eens goed laten gaan. Wedden dat Sint het me gunt ?

      Verwijderen
    2. Van uwen ouwen, getrouwen, gekke en ja soms lastige collega kreeg je altijd cadeautje... dus nie neuten, Sint is voor de kindjes .. XXX hahahaha

      Verwijderen