maandag 1 oktober 2018

1 oktober 2018


1 oktober en daar is de herfst .. 
Ik zoek me deze morgen een weg door de regen naar school... 

Vandaag zijn ook de K1-tjes weer op de afspraak. 
Maar onze schooldag start ongewoon .. er is sprake van 'luizenalarm 3'
en omdat het aantal besmettingen blijft stijgen, 
nemen wij een kijkje in de haren van onze kleuters. 
'Het is toch bijna dierendag, juf' zegt er eentje. 
Maar laat ons eerlijk wezen, die diertjes staan NIET in mijn agenda 
en al zeker niet in de basiswoordenschat.
Ik kan ze missen als kiespijn die beestjes, echt waar. 

De alarmfase is afgekondigd - iedereen controleert best elke dag de haren van zijn/haar kleuter(s)
tot het gevaar geweken is. 
Luizen .. een netelig probleem ! 


 Na het schilderen van zebra-strepen (zie vorige week) 
 gaan we vandaag voor het échte werk .. 
we prikken een zebra ! 



Een zebra prikken .. een intensief werkje en een oefening op de fijne motoriek.
Met heel veel geduld en doorzettingsvermogen wordt de klus geklaard. 




We spelen ook een taalspelletje .. Rarara, wie ben ik  ? 
Aan de hand van gerichte vragen, moet je achterhalen welk dier je bent. 
Heel leuk om te spelen maar ik heb 'valsspelers' 
Opletten geblazen dus. 

Ook de refter is mijn deel vandaag. 
Rondjes lopen, eten scheppen, kleuters bedienen, bijvullen,
boterhamdozen openen, drank uitdelen, boterhamdozen controleren 
en dan nog alle jassen aan en uit.
Een job in de horeca - ik zou het ook kunnen als zaalverantwoordelijke dan 😉

Maandag is voorbij ! 
Wat rest is nog heel wat administratie .. 
en dan op naar dinsdag ! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten