woensdag 10 oktober 2018

10 oktober 2018



We zijn nog maar woensdag en er is al heel wat gebeurd deze schoolweek. 

Op maandag kwam Robbe(K3) ten val met zijn fiets. 
Te kort door de bocht draaien met je fiets is niet ongevaarlijk.
Gevolg : Schaafwonden en tanden door de lip.
Het ijszakje bracht niet veel soelaas, Robbe is ferm gehavend. 

Ook op maandag moesten we afscheid nemen van Rea(K2). 
En eerlijk, ik mis ze in onze klas ! 
Ik hoop dat alles goed met haar gaat. 
Ook Mamady mist Rea en begrijpt niet waarom ze 
gewoon niet meer naar onze klas komt.
Charleroi is dan ook heel ver weg hé ! 

Op dinsdag kwam ons Lize ten val. 
Zomaar, tijdens het lopen op de speelplaats.
Gevolg : Een opname in spoed 
waar men -zoals ik vreesde- vaststelde dat haar sleutelbeen gebroken is. 
Ook Lize komt niet ongeschonden uit de speeltijd. 

Ik hoop vandaag op een rustige dag maar jawel, dat is ijdele hoop.
Nu is het juf die tegen de kast aanloopt en prompt enkele spatten vissenwater in de schoenen krijgt.
(Het is immers hoogtijd de vissen een fris badje te geven) 😉
Maja breekt een bloempot door haar jas over het hoofd te gooien - poetsen maar, juf ! 
En Raymon prikt net niet in zijn vinger met de priknaald. 
Zat hij toch te zingen ipv zich te concentreren. 
Bovendien heeft er eentje last van darmgassen - ik gooi het raam open. 
Eerlijkheidshalve biecht de schuldige het op : 
Ik ben het ! Ik heb ovenschotel gegeten met broccoli en gehakt. 😁
Maar er moet ook nog gewerkt worden vandaag.
Kennen jullie de 'handjes'boom ? 
Onze hand (en arm) worden de basis voor een boom, de vingers worden de takken. 
Dus tekenen we volop handjes en prikken maar.. een oefening op fijne motoriek. 






Het wordt flink doorwerken. 

Een nieuwe regeling gaat vandaag van kracht. 
Voortaan worden de kleuters afgehaald aan de deuren van de overdekte speelzaal. 
Door het groeiend aantal kleuters, werd het moeilijk het overzicht te behouden. 
De kleuters lieten we één voor één langs de schoolpoort passeren naar de (groot)ouders toe. 
Maar sommigen tilden hun kleuter over de schoolpoort - niet veilig ! - 
Wij, juffen hadden zo geen controle meer door wie de kleuter afgehaald was. 
Met deze nieuwe regeling willen we dus de veiligheid van alle kleuters vrijwaren. 
Dank voor jullie begrip. 

Uit de kindermond : 
Kennen jullie het slaapmonster ? 
Ik had er nog nooit van gehoord. 
Maar vandaag kreeg ik het verhaal te horen.
Een kleutertje vertelt : 
Wist je dat het slaapmonster elke avond als het donker is, komt kijken of de kindjes slapen ? 
En als ze niet slapen dan neemt hij ze mee naar de maan ! 
De kleuter kijkt me verbaasd aan - Ken jij het slaapmonster dan niet, juf ?! 
Ik beken : Neen, nog nooit van gehoord ! 
Maar deze avond blijf ik wakker tot ik hem zie langskomen. 
Waarop het volgende heerlijke antwoord volgt : 
Ik weet niet of het slaapmonster juffen meeneemt ! 😁
Laat ons hopen van niet, want ook na school hebben wij nog pakken schoolwerk te verrichten ..
zeker tot het al lang donker is. 😁



En dan nog dit .. 
Niet alleen kinderen durven al eens verward zijn - Juf Joke is dit soms ook. 
Op de agenda van Peuter - K1 stond gisteren een bezoek aan het bos. 
Juf Muriel maande juf Joke aan zich te haasten. Juf Joke keek verward .. Hoezo ? 
Wij gaan vandaag toch naar het bos" zegt juf Muriel beslist. 
"Je hebt niet meteen de gepaste outfit aan voor een bosbezoek, juf Joke" grapte ik nog."

Even later kwam juf Joke mijn klas binnen gestapt .. helemaal ontredderd ..
ze nam me in vertrouwen.
"Ik was dit echt vergeten" stak ze van wal.
"Mag ik je laarzen lenen ?" vroeg ze hoopvol.
Dat mocht ! 
En zo ging juf Joke op stap - 
Niet meteen de meest gepaste outfit maar haar laarzen waren de mooiste van het hele bos ! 😊


Op de kleuteragenda vandaag : 

- Speurneuzen in het bos met K2 op woensdag 24 oktober 
- Heksenfeest voor alle kleuters op donderdag 25 oktober 
- Oudercontact op uitnodiging op donderdag 25 oktober (naschools) < ouders werden reeds op de hoogte gebracht. 
- Inschrijving oog voor lekkers - het vroegere vrijdag .. fruitdag ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten