woensdag 3 oktober 2018

5 oktober 2018

5 oktober - Dag van de leerkracht 

Voor altijd leraar ! 

Gelezen : oproep via Klasse 
Toon trots aan de wereld dat leraar zijn jou op het lijf geschreven is : 
Plak de tattoo op 05/10 op een zichtbaar stukje huid.
Deze keer mag het zeker ook van je directeur. 
Voor altijd leraar ! 
De fijnste job ter wereld !

Ik stuur dit bericht via WhatsApp naar mijn collega's :
Mail gehad van Klaas. Ik wil zo'n tattoo, mijn allereerste.
Weet iemand waar ik die kan vinden ? 

Even later antwoordt juf Kelly : 
Zeker dat het van Klaas is ? 
Bij mij is het van Klasse. (tijdschrift onderwijs)

Ik kijk mijn bericht nog even na -deze keer mét leesbril- en jawel, .. van Klasse ! 😀
Op 5 oktober stap ik als een stoere juf door de schoolpoort ! 
Zoveel is zeker. 
Bedankt Klaas .. euhm Klasse ! 

Ook Rea en Mathis zijn 'dag van de leerkracht' niet vergeten. 
Ik word verwend met een lief presentje.
Dank je wel ! 

Ook juf Anne en juf Vera sturen een lief berichtje voor 'Dag van de leerkracht'
Neen, deze madammen zijn ons nog niet vergeten 😉

En ook vanuit de scholengroep komt een berichtje via Smartschool : 

Beste leerkracht, 
Wij wensen jou een superleuke, super-verdiende, super-genietbare dag van de leerkracht.
 Bedankt om elke dag opnieuw met passie en gedrevenheid voor de klas te staan
en het beste uit onze leerlingen te halen. 
Laat je maar eens goed verwennen vandaag want je hebt het verdiend.  
Mevrouw De Smul - AD scholengroep 23

Ook Gimme stuurt zijn felicitaties online  - of wat dacht je ?


Zo, met veel passie en gedrevenheid gaan we aan de slag op deze mooie nazomerdag.
  
 Net als gisteren gaan we vandaag op stap.
Op het schooldomein is er heel wat te beleven voor de leerlingen van het KA. 
We zijn heel nieuwsgierig en gaan samen een kijkje nemen. 
Ongeduldig, nieuwsgierig .. dus schieten we uit de startblokken. 
We zijn zo haastig dat ik vergeten ben dat Linde (K3) nog haar pantoffels aan heeft. 
Na een wandeling op 'la grande pelouse' zien de pantoffels er echt niet uit - 
ze zitten onder de modder. Oeps .. 
Ik eis de pantoffels op en was ze onder de douche - Voila, terug netjes ! 
Alleen de sokken gaan in een zakje mee naar huis. Sorry mama en papa ! 
Mijn schuld. Mea culpa.


 De attracties krijgen heel wat aandacht van de kleinsten. 

 Voetbal spelen met een 'hoepeljurk' - niet zo eenvoudig !
Deze spelers zien echt niet waar ze schoppen. Dat is lachen geblazen.

 Ook deze attractie is een voltreffer.
Als je echt samenwerkt, lukt het om de kubus te doen kantelen.
Leuk, vinden mijn kleuters.




 Op 6 oktober is Mathis jarig dus vieren we vandaag zijn verjaardag in de klas. !
De jarige krijgt een verjaardagskroon,
er wordt gezongen en na heel veel hoera's is het 'pakjestijd' - altijd leuk !
 Mathis koos voor de verjaardagsactie 'Lang zullen ze lezen !'
De inhoud van het boek sluit mooi aan bij ons thema.
Wie eet wat ? 

Er zijn er die alleen fruit eten, anderen eten enkel groenten, 
nog anderen zijn verzot op gras .. 
Mathis kan alleen maar blij zijn met het klasgeschenk en 
natuurlijk wordt er voorgelezen.
Op de vraag "Wat eet jij ?" antwoordt Mathis : "Pannenkoeken' 😉
Gelukkige verjaardag, Mathis ! 
Xxx de K2-tjes en juf Tania


Tijdens de middagpauze sorteer ik alle knutselwerkjes en stop ze in de knutseltas.
Meteen post ik een bericht op Gimme voor alle mama's en papa"s.



Een uurtje later en na een snelle hap haast ik me met mijn kleuters naar het sportterrein.
Door het mooie weer, voorzie ik de les LO in openlucht. 
Maar vooraleer het zover is, verzamelen we herfstvruchten.. 
Alles wordt netjes gesorteerd in emmers, dozen en potjes.


En eerlijk, ook dit is 'bewegen' tussen en onder struiken door.





Als afsluiter halen we de kleurrijke parachute nog eens boven en spelen enkele 'new games'
 Leuk om te doen en zalig onder een warme zon.



Na de les lichamelijke opvoeding is er truitjes-wissel.
Het sport-shirt gaat mee naar huis voor een frisse wasbeurt. 


Vandaag is er bezoek .. baby-bezoek .. juf Saskia komt haar spruit voorstellen.
Ben werd geboren op 31 augustus, een vakantiekindje dus. 
Ben slaapt door alle drukte heen.
 Af en toe trekt hij eens zijn oogjes open maar even snel wint de slaap het. Mooi zo.
De tijd vliegt. 
We verzamelen onze spullen en dragen trots onze knutseltas. Mooi hé ?! 
Benieuwd wat jullie van al onze creaties vinden.




15.20 uur - Alle kinderen zijn de deur uit - Klaar voor een zonnig weekend of toch niet ?
De buskinderen stappen de schoolbus op 
en wie naar de opvang moet wordt netjes afgeleverd.

De kleuterjuffen nemen even pauze en smullen een waterijsje. 
Dat smaakt !

En dan gaan we aan de slag : 
Klas vegen..,
 tafels en stoelen schoonmaken.., 
kasten afstoffen..,
planten water geven ..,
vuilnisbakken schoonmaken en fruitafval in het compost droppen..,
het afgewerkte thema opbergen.., 
het nieuwe klaarleggen..

Twee uur later zijn we klaar en kan ons weekend ook beginnen. 
We kunnen beginnen spinnen aan een nieuw thema.
Fijn weekend en geniet ervan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten