dinsdag 16 oktober 2018

16 oktober 2018


Mohamed is de 'bloemenleverancier' van de tweede kleuterklas.
Na een rode en roze roos, brengt hij vandaag een witte roos voor me mee. 
Zo hebben we altijd een bloemetje in huis, leuk ! 
Dank je, Mohamed !
De zomer wil van geen wijken weten, 
vandaag halen we temperaturen tot 25°C - heerlijk ! 
Dit is genieten. 

De schooldag is nog maar net gestart of daar is juf Muriel : 
Ik heb een toverdrank ontdekt in mijn klas ! zegt ze. 
Kom je eens kijken ?


Samen met mijn kleuters ga ik het 'mysterie' oplossen. 
Ik ruik .. 'zoet drakenbloed' zeg ik beslist

Juf Muriel krijgt streken van een heks en gaat mengen ..
fruitsap met enkele druppels 'zoet drakenbloed'.😉


Maar wat gebeurt er als je gaat proeven van dit mengsel uit de heksenketel ??
Oei, juf gaat vliegen als een draak ..

Raymon voelt het kriebeltje aankomen - .. dan ga je vliegen als een draakje hé juf. 
Sommigen kieperen de drank snel naar binnen, 
anderen nippen zuinig van het drankje .. 

Niet te vertrouwen, denken deze kleintjes.
Misschien hebben ze wel een klein beetje gelijk.
Eenmaal terug in onze tweede kleuterklas staat er een verrassing te wachten op de speeltafel.
Een heksenspel waarbij je paddenstoelen moet verzamelen aan de hand van een kleurendobbelsteen.
Wie het eerst zijn heksenketel gevuld heeft, is de winnaar. 



En de winnaar is .. Julius ! Bravo ! 
Na de speeltijd duik ik in mijn sportoutfit .. geen tijd te verliezen. 
Vandaag volgen wij het heksenpad - deel 1
We vinden heel wat hindernissen op onze weg en soms moet je die echt wel overwinnen ! 
Heksenopwarming in het grote toverbos. 
Ook heksen zijn gevoelig aan sportblessures 😊

Hindernissenparcours in het grote toverbos.





Feest bij de heksen .. Hoe dansen heksen ? 





Uit de kindermond :
Van jouw turnlessen worden we moe, juf Tania !
Hoezo ??? 
Na de inspectieronde van gisteren, 
staat een nieuwe inspectieronde klaar om alles grondig door te lichten.
Nog erger dan de doorlichting van vorig schooljaar want juf Anne merkt werkelijk alles op. 

Om 13.00 uur komt ze mijn klas binnen gewaaid. 
Even later merkt ze fijntjes op .. 
Meisjes, het is 13.10 uur .. jullie zijn te laat ! 
Niks van .. we hebben nieuwe schooluren dien ik onze begeleidster van antwoord. 

Meteen maakt juf Anne een rondgang door mijn klas.. 
Toch wat povertjes versierd hé, juf Tania. 
Ik heb tijdsnood en amper tijd om te ademen, ga ik in de verdediging. 

Ik kan op geen enkel begrip rekenen. 
Ok, ik neem het deze namiddag van je over beslist juf Anne. 
Daar gaat ze .. 

In de namiddag is er bezoek .. Heksje Anna komt ons alles vertellen over de 'wijze' uil,
die soms erg lui kan zijn, want hij slaapt als het dag is. 
Mamady wijst juf Anne terecht : Dat komt omdat hij 's nachts wakker is ! 
Goed zo, Mamady .. flink opgemerkt ! Dat weet juf Anne nu ook weer. 
En dat juf Anne haar streken nog niet verleerd is, zie je hier.
Ze is al jaren dol op 'wiebel'ogen en toont meteen hoe groot die ogen van de uil wel zijn.
Is me dat schrikken ! 

Op de koop toe gaat ze ook nog schilderen. 
Iedereen moet en zal een uil hebben.
In een stevig tempo wordt er geschilderd. 
Ik heb het zo warm, pruilt juf Anne. 
Ik kan het best geloven, aan zo'n tempo .. lach ik.



NA het schilderwerk belandt alles in het professionele droogrek - handig hoor !
De uitjes zijn nog lang niet klaar..maar er komt nog een knutselnamiddag, samen met juf Anne. 
Bedankt voor de leuke namiddag ! 
Groetjes van de K2-tjes. 

Voetbal een feest .. ook in de Tandem ! 
Deze morgen had ik nog een kort gesprek met Len (L2) 
Hij had me een nieuwtje te melden -
Hij mag deze avond de match België - Nederland bijwonen. 
Juf Tania, ik zie deze avond Hazard, Dries Mertens en Kompany, steekt hij van wal.  
Zou Driesje scoren en een hartje maken ? vraagt hij. 

Laat ons hopen, Len. 
Wie weet kom jij in beeld ! Ik speur de tribune af op zoek naar jou, voeg ik er nog aan toe.
En als je in beeld komt, maak dan een hartje voor me, zoals Driesje doet, zeg ik lachend. 😉
 Stoer antwoordt hij : Neen hoor, ik zal eens naar je zwaaien.
Tja, kleine kleutertjes worden groot én stoer. 

Ik heb nog één opmerking voor Len.
Toeval of niet, hij draagt een oranje truitje ! 

Hé Len, supporter jij nu voor oranje ? vraag ik.
Straks moet je in het vak van Nederland zitten om te supporteren. 
Trekt Len nu een beetje wit rond de neus ?
Ik trek een ander truitje aan, juf Tania. 
Ik supporter voor de Rode Duivels. 
Zo mag ik het horen. 
De schooldag begint. 
Len trekt naar zijn klas en ik ga mijn kleuters ophalen.

 's Avonds zit ik voor de televisie en speur de tribune af. 
Geen Len te zien, maar Driesje scoort .. fantastisch ! 
Het maakt me blij (en al zeker voor Len) 
België haalt het van Nederland. 
Even later hebben we het vlaggen - Nederland scoort.
Eindscore 1 - 1 .. hmmm kon beter !  😡
En voor juf rest een schorre keel.
 Té enthousiast gesupporterd, vrees ik.

3 opmerkingen:

  1. Het was super leuk om terug te zijn. Een klein minpuntje... mijn hart bloedde bij het zien dat er vrijdag en nu drankjes werden geserveerd... in de voormiddag.... toen ik er niet was... En door mijn 'gezegende' leeftijd ben ik soms zeer dorstig.. Donderdag ben ik er terug... de uiltjes afwerken en natuurlijk terug een beetje controle .. hahahaha ! Nee serieus, bedankt dat je me wil laten knutselen !! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juf Anne, samen met de kleuters hadden we een fijne knutselnamiddag. En ja, jij hebt een aparte manier om kleuters te stimuleren/motiveren - je koopt ze gewoon om met koekjes (hahaha)
    Iedereen knutselde aan een immens hoog tempo een uiltje in elkaar. Geen wonder dat de temperatuur ten top steeg in mijn klasje.
    Ik heb mijn kleuters het probleem rond de 'heksendrank' voorgelegd. Helaas, ze zijn niet bereid dit moment met jou te delen. Of zoals Mamady zei : Juf Anne moet zelf zo'n drankje maken hé.
    Tot donderdag dan maar voor het vervolg van de knutselactiviteit.
    Groetjes, de K2-tjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het drankje is momenteel 'in productie'.... misschien breng ik het donderdag al mee, anders volgende dinsdag... als ik spinnen knutsel met je schatjes...XXXX

    BeantwoordenVerwijderen