woensdag 3 oktober 2018

3 oktober 2018


Er is bezoek in de Tandem !

Zoals elk jaar komt Lala Koala langs om alle kleuters te motiveren een fluo-hesje te dragen.
Zo ben je heel goed zichtbaar .. 
Studies wezen immers uit dat de zichtbaarheid mét fluo-jas tot 7x beter is. 
Als dat geen reden is om zo'n hesje aan te trekken.
Het veiligste toezicht van het jaar 😊
Ik word tijdens mijn ochtendtoezicht bijgestaan door 2 agenten én Lala Koala.
Voor Julius is het een blij weerzien met Lala.
Sinds de strapdag -waarop de politie ook aanwezig was- vraagt hij elke dag wanneer Lala nu eindelijk komt. 
Wel Julius, vandaag is het jouw dag ! Geniet ervan. 
Deze agent weet precies waarom reflecterende kledij zo belangrijk is 
en dat maakt hij ook duidelijk aan de kleuters.
Er wordt heel aandachtig geluisterd naar de 'arm der wet'
Maja (K2) is helemaal ondersteboven van dit bezoek en vergeet zowaar haar muts af te zetten 😀
Lala zit er heel ontspannen bij. 
Ook hij lijkt blij met zijn bezoekje aan de Tandem.



Wie een fluo-jas draagt is 'cool'. Het oogt stoer ! 
Zelfs de politie is fan van reflecterende kledij. 

Samen met de agent op de 'catwalk' 
We maken het even donker in de kleuterafdeling en ontdekken 
het oplichten van de reflectoren onder een lamp. 
Overal zien we (op)lichtende kleutertjes. 




De boodschap is duidelijk : 
Ga je de straat op .. niet zonder fluo-hesje !! 
Wij zijn overtuigd, vanaf nu dragen wij met trots ons hesje - nu de mama's en papa's nog ! 
 
Elise geeft een demonstratie ..
Als het donker is, zie je werkelijk niks ! weet Elise. (Een staaltje van struisvogelpolitiek ?!? 😉)
Maar  met een fluo-jas ben je gezien ! Goed zo ! 


Een mini-klasfoto met Lala.
Het is immers woensdag en dan durven er al eens wat bengels uitslapen
én er zijn ook zieken - de eerste symptonen van buikgriep duiken op. 


De politie, mijn vriend heeft nog een héél belangrijke boodschap :
Luister goed naar je juf, zij weet hoe het moet !  vind ik een heel wijze raad.
Dag Lala, dag agent .. tot binnenkort ergens te velde .. 

Meteen koppelen wij er twee acties aan vast.
Wij organiseren twee extra verkeersveilige dagen,
eentje op 7 november 2018 en nog eentje op 20 maart  2019.
En wie weet, brengt Lala ons dan nog eens een bezoekje.



De rest van de schooldag gaan de fluo-hesjes niet meer uit.
Mijn kleuters hebben de les begrepen. Houden zo ! 


Uit de kindermond : 
Soms staat een mens al eens voor een raadsel. 
Ook onze kleuters .. 
Vind je de oplossing niet dan ga je naar de juf. Misschien weet zij het wel ?! 
Laat ons hopen ! 😊

Ik slaag  erin de oplossing te vinden. 
Mamady (K2) zegt vol bewondering : Jij bent slim ! 
Waarop Aïcha (K3) zegt : Jij was vorig jaar 'ook' al slim juf Tania ! 
Ik ga net niet blozen..dank je wel ! 


Deze week hebben we nogal wat werkjes in te halen of af te werken. 
Dus steken we een tandje bij. 
De volgende dag ontbreekt er een kleutertje maar in de namiddag is hij weer present. 
Waar was je deze morgen ? vraag ik hem. 
Het antwoord dat ik krijg, had ik echter niet verwacht : 
Ik heb geslapen want ik heb veel moeten werken ! 😏



Geen opmerkingen:

Een reactie posten