zaterdag 20 oktober 2018

19 oktober 2018

Na de keelpijn van de voorbije dagen heb ik mijn eerste verkoudheid te pakken. 
Alhoewel ik het liever op de uilen van juf Anne steek .. allergie voor pluimvee 😀

Een mega-pakket papieren zakdoeken neem ik mee naar school,
ook een neusspray en keeltabletten. 
Zo haal ik het einde van de schooldag wel (tenminste dat hoop ik) 

Vandaag gaan de K3-tjes zwemmen dus sluit K2 bij me aan.
Ik zie mijn klas verdubbelen. Geen nood, ook voor hen heb ik enkele opdrachten klaar. 
Slecht nieuws voor de K3-tjes : De buschauffeur is ziek. 
Geen bus dus om een bende joelende kleuters naar het zwembad te brengen. 
Omdat het mooi weer is, besluiten Juf Ilse en juf Kelly de tocht te voet naar het zwembad te doen. 
Een heel eind, geloof me.. 
Maar sportief als onze kleuters zijn, vertrekken ze zonder morren.
Wat een onderneming. 
Na 3/4 uur stappen bereiken ze hun einddoel : het zwembad ! 

Ondertussen lees ik in de klas een verhaal voor.
En na het verhaal gaan de K2-tjes van juf Ilse aan de slag.
Zij prikken een spook. Een werk van lange adem.😊











 Wie klaar is met werken, ontdekt de speelhoeken. 

Mijn K2-tjes werken de opdracht rond Trixie de heksenkat verder af.
Schilder de kat binnen de omtreklijnen met een penseel - 
een oefening op fijne motoriek en hanteren van een penseel. 
De gestileerde kat maakt het extra moeilijk. 









Het loopt stilaan tegen 12.15 uur en de zwemmers zijn nog steeds niet terug.
Juf Wendy (secretariaat) brengt ons het laatste nieuws : 
Ze zijn er bijna. Ze zijn ter hoogte van de Boelare. 
Nu kan het echt niet lang meer duren voor ze er zijn. 
We besluiten de K3-tjes op te wachten. 
Ze worden onthaald als ware helden. 
Ze hebben het gehaald ! 
Proficiat ! 

Hun tocht zit er nog lang niet op - nu nog naar de eetzaal, 
gelegen aan de andere kant van de campus. 
Ik weet dat het deze namiddag héél stil zal zijn in de derde kleuterklas. 

Terwijl de kleuters naar de eetzaal zijn, maak ik gebruik van mijn vrije uur 
om mijn klas te poetsen. 
We hebben naschools nog een werkvergadering met de pedagogische begeleidingsdienst
ivm doelgericht kleuteronderwijs en dé (gevreesde) spin voor ons, kleuterjuffen. 
Na een uurtje poetsen ben ik klaar. 
Een snelle hap dan maar voor de juf. 
Juf Vera, die vandaag in Eeklo moet zijn, loopt ook even langs. 
Leuk ! En natuurlijk wordt er wat bijgepraat. 
Juf Vera, fijn dat je even bij ons langskwam. 

Op vrijdagnamiddag staat een les LO op de planning. 
De zon schijnt, dus haal ik de fietsen nog maar eens uit het fietshuis. 
Wie geen zin heeft om te fietsen, kan me helpen in de schooltuin. 
Of je nu fietst of in de schooltuin actief bent, we bewegen ! 

We pakken samen het onkruid aan  .. 
Nikolaï (K3) loopt langs en zegt : 
Weet je nog juf Tania, vorig schooljaar heb je een stinkend soepje gemaakt voor de bloemen.
Dat je dat nog weet, Nikolaï. Ik kan ook zo'n stinkend soepje voor jullie maken, grap ik.
Waarop Nikolaï er snel vandoor gaat. Neen, dank je wel ! 😁
Na een uurtje flink doorwerken, zijn we klaar.
Onze tuin ziet er al een pak netter uit. 
Dank je wel aan alle helpende handen. 

Precies om 15.30 uur worden we verwacht voor een extra vergadering. 
Eén uurtje van onze kostbare tijd .. maar dat ene uurtje worden er al gauw drie.. 
We vertrekken met een paar extra opdrachten. 
En nu nog de tijd vinden om deze opdracht uit te voeren. 
(Zoals ik al zei, de gevreesde spin ! )
Het weekend kan beginnen. 
Tijd om eens alles op een rijtje te zetten
vooraleer we de laatste schoolweek voor de herfstvakantie aanvangen. 
Een drukke week .. 
want de K2-tjes gaan woensdag naar het bos (ook als het regent),
Op donderdag is het heksenfeest in de Tandem en
 's avonds is er oudercontact op uitnodiging (vergeet je afspraak niet) 
en vrijdag gaan we naar de film 'Stap maar om mijn bezem'.

En voor de juffen is er woensdagnamiddag .. jawel .. werkvergadering. 
Aan allen een fijn weekend ! 

En dan was er nog .. Radion .. 
Ik ren van de ene vergadering naar de andere.
Op mijn weg naar een nieuw lokaal zie ik Radion komen aan fietsen. 
Enthousiast wuift hij en roept hij mijn naam en dan .. 
een val .. Radion bijt letterlijk in het zand. 
Arme Radion, ik heb met hem te doen .. helemaal ondersteboven van zijn juf 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten