woensdag 3 oktober 2018

4 oktober 2018

4 oktober - dierendag



Odil de krokodil viert mee zoals alleen een krokodil dit kan. 
Mohamed heeft 'dieren'koekjes mee voor Odil
en daar is onze kleine krokodil heel erg blij om.
Dank je Mohamed ! Xxx
 Alle dieren groot en klein verdienen vandaag een extra knuffel of een lekker hapje. 
Wij, de K2-tjes, vertroetelen Mimi konijn.
 Leuk om te zien, een konijn in een kooi. En veilig ! 
Maar wat als de juf de kooi openzet ?
 Dan verkiest Mimi konijn echt wel het hazenpad of toch niet ? 

Dus helpt juf het konijn even en haal ik het dier uit haar kooi. 
Het leven is toch zoveel mooier als je vrij bent, Mimi ! 
Enkele kleuters zien het aanvankelijk niet zitten .. konijn en vrij zijn .. 
hier en daar gooien er een paar hun voetjes in de lucht 😁
Mathis wil het wel eens proberen en neemt rustig plaats in de kring en aait zachtjes het diertje. 
Zie je wel .. Mimi laat het allemaal gebeuren. 
Even later heb ik het vlaggen .. Mimi heeft de vrijheid geproefd en wil niet meer in haar hok.
Speelt ze toch wel verstoppertje met me - tot groot plezier van mijn kleuters.
Mimi duikt weg onder de grote werktafel en ik haar achterna. 
Ik krijg ze maar niet te pakken. 
Juf Ilse staat me bij en na enkele minuten heb ik Mimi te pakken. 

Er wacht mijn kleuters nog een verrassing - wij gaan op uitstap ! 
Waarheen ? Aveve .. 
Mimi heeft korrels nodig en snippers om haar hok te verversen. 
Samen met de klas van juf Ilse genieten we van dit 'zonnige' uitje.
Al is het even stappen 😉


We lopen door de winkel op zoek naar dieren..
En dan ontdekken we deze twee .. Gin en Tonic de chinchilla's.
Wat het precies is ?? Een knaagdier ?? 
Neen, een echte rat ! roept Nicola (K3) 



Maar er is nog meer .. vissen .. de onderwaterwereld is ontzettend mooi. 
En jawel, ik laat me verleiden en koop een volledige uitzet 
voor twee kleine, snoezige goudvisjes.
We hebben er twee 'maatjes' bij in onze klas. 
De ganse weg terug naar school loop ik met aquarium en vissen door de straten van Eeklo,
gevolgd door een resem kleuters. 
Juf Ilse sleurt met hooi en konijnenvoer. 
Wat een beestenboel toch 😉😊




In de klas krijgen de visjes hun vaste stek. 
Ik heb zelfs een woonst voor ze, een prachtig sprookjeskasteel. 
 En nu nog een originele naam verzinnen voor deze twee kleine rakkers. 
Iemand een ideetje ? Laat het ons weten !

Meteen breng ik juf Anne op de hoogte.
Was zij het niet die me deze morgen feliciteerde met dierendag ??!! 
Lees je mee ? 
Aangezien ik vind dat jij nog een dartel (en soms wild) konijn bent,
wil ik je feliciteren met dierendag ! 
Van je collega's moet je het hebben hé 😉 Bedankt ! 

Uitspraak van de dag : 

Ik stuur juf Muriel op Franse les. 
Deze morgen hoor ik haar een opdracht geven nl 
"Raap je druiven op .. vos raisons ! "
Ik gier het uit .. 
Juf Muriel toch .. misschien zijn druiven toch wel "les raisins" !! 
Geloof me maar .. ik heb talen- economie gestudeerd ..
😁😁😁

Tijdens de middag ontmoet ik een leerling uit de lagere school. 
Juf Tania, ik heb een opmerking gekregen dat ik soms droom- 
Ik moet beter opletten, steekt hij van wal.
Kan gebeuren ! Ik heb dat ook soms voor .. is mijn  antwoord.
De leerling kijkt me verbaasd aan ! 
Echt, dat is pas erg als een juf gaat dromen, is zijn reactie.
Daar sta je dan hé..Leef al eens mee met de jeugd 😉

 Ook mama Vitamientje loopt weer langs met allerlei lekkers. 
Dat wordt smullen - Dank je !

2 opmerkingen:

  1. Oei, oei, als ik er ook niet ben... Maar kijk, na de knutselles, kom ik Juf Muriel bijscholen.. 'Frans voor beginners'.... Je weet... ik heb 12 jaar les gegeven à Bruxelles..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een collega die vroeger zo bijna jaarlijks het boekje "de mooiste vis van de zee" uitwerkte en tal van blauwe verf en glinsters in reserve had om mooie vissen te maken. Heeft juf Tania blijkbaar deze rol op haar overgenomen aangezien zij uit alle mogelijke dieren, 2 vissen heeft gekocht voor in haar klas. Wat is dat toch met " vissen "??

    Iedereen heeft wel iets zeker? De ene iets met vissen en de andere iets met Frans ?? (:

    BeantwoordenVerwijderen