zondag 30 september 2018

29 - 30 september 2018


Samen zingen .. 

Elke maand vind je een overzicht van de liedjes/versjes die we leerden in de klas.

Jij en ik : 
Jouw haar is zwart 
Mijn haar is rood 
Jij zegt 'bonjour' 
Ik zeg 'hallo'
Jij en ik, ik en jij 
Wij zijn anders .. 
maar wij zijn samen blij ! 



Welkom : 
Dag dag dag, welkom in de kring
Dag dag dag, zit en zing
Dag dag dag, welgekomen .. 
Hier mag je spelen, praten en dromen ! 


Kniplied : 
Knippen, knippen met de schaar 
Knippen in een blaadje..
Knippen, knippen met de schaar 
Ik ben al bijna klaar ! 

Sportlied : 
Hé hé hé doe je mee ? 
Sport is fijn voor groot en klein 
Hé hé hé doe je mee 
Sport is fijn voor groot en klein
voor groot en klein .. voor groot én klein ! 


Speellied uit de oude doos : 
Twee handjes op de tafel, twee handjes in de zij
Twee handjes op je schouders 
op je hoofdje allebei.

Nu maken wij twee vuistjes, 
zo stevig als maar kan
Daar kan je dan mee trommelen 
van je rommele bommele bom 

De duimpjes zijn de dikste, 
de pinkjes zijn maar klein
Nu moeten alle handjes 
op je ruggetje zijn 

Kindje waar zijn je handjes gebleven 
Ik heb ze aan mijn ruggetje gegeven 
van je 1 - 2 - 3  .. 



Na 3 jaar Peter Sagan hebben we een nieuwe wereldkampioen - 
A. Valverde - Renner uit Spanje - 38 jaar .. 
de 'oudjes' (voor een renner toch) aan de top ! 

Ik zal de 'kuren' van Sagan missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten