zondag 21 oktober 2018

23 oktober 2018



To do-lijst voor de juf : 
. Ingeven kindvolgsysteem (deel 2) 

. Winkelen : voorbereiden heksenfeest ; sausjes en drank ! 

. Knutselen met juf Anne 



Ook deze ochtend ben ik weer vroeg te vinden in de berging.
Al weken worstel ik me door een pak boeken en maak een inventaris op,

een helse klus.
Alle boeken worden netjes per thema geordend.
De titels noteer ik alvast in een boekje - 
op een later tijdstip (lees ; vakantie) zal ik alles digitaliseren. 


Ook deze ochtend is mijn bloemenleverancier er .. 
deze keer met een fijn boeketje .. 
Dank je wel Mohamed ! 


Het is bijna halloween en Lize heeft voor elke kleuter een griezeltje mee.
Ook een slinger met heksen is er om van het heksenfeest een voltreffer te maken. 
Dank je wel, Lize.
Het wordt een fijn feest. 


Ook deze ochtend is het verhaaltjestijd. 
Twee beste vrienden kijken uit naar de herfst - 
de ene voor de gezellige avonden, de andere omdat dan eindelijk zijn winterslaap begint. 
Eenmaal de bladeren rood kleuren, gaat egel in  winterslaap en dat is niet naar de zin van konijn. 
Dus begint konijn voor dag en dauw aan een verzameltocht van rode bladeren. 
De rode bladeren verstopt hij in zijn kelder.
Geen herfst dit jaar ! 
Egel ontdekt het geheim van konijn en houdt zijn winterslaap in de kelder van konijn. 

Dit verhaal doet me denken aan de schildpad van Mamady. 
Gaat jouw schildpad ook al in winterslaap ? vraag ik hem.

Ik krijg meer informatie dan verwacht. 
Ja hoor, juf. 
Onze schildpad houdt haar winterslaap in de garage want wij hebben geen kelder. 
Ons 'omie' heeft wel een kelder maar daar staat drank, eten én snoep ! 
Zo, dat weet ik nu ook ! 😁

Radion is dol op verhalen. 
Hij snelt naar de boekenhoek en kiest een 'griezel'verhaal mét geluidjes.
Radion bestudeert elk plaatje aandachtig. 
Ik kan het niet laten en tijdens mijn passage duw ik op het 'spoken'geluid 😊😊😊
Radion springt bijna een meter hoog .. Juf toch ! stamelt hij. 
Enkele dagen terug hebben we een spookje geprikt.
De omtrek van het prikwerk heb ik bewaard. 
Ik kom nog snel even terug op 'zichtbaarheid in het verkeer' want ..
geloof het of niet .. ook spoken moeten een fluo-hesje aan. 😉
Dus kleuren we vandaag het laken van spook in een fluo-kleur. 




De zakdoeken zijn nog steeds mijn beste vrienden. 
Vandaag laat ik voor één keer de turnles links liggen. 
We hebben toch nog genoeg te doen en ook de knutseltassen moeten vandaag de deur uit. 
Ook de les 'knutselen met juf Anne' gaat niet door.
Juf Anne is bang voor mijn sterke microben die ondertussen ook juf Muriel hebben aangestoken 
en juf Ilse staat in de startblokken met keelpijn. 
Sorry collega's, ik ben echt niet veel ziek maar als ik het ben,
ga ik voor het volledige pakket.

Tijdens de middagpauze wil ik verder werken aan het ingeven van gegevens in zorgkompas.
Helaas, het internet werkt niet en dus kan ik het kindvolgsysteem niet invullen. 
Dat wordt avondwerk, dit is balen. 
Meteen werken we aan een extra overleg onder de kleuter-collega's. 
Maar ook nu kan niks geregistreerd worden..internet weet je nog .. 
Wat verlang ik naar de tijd van pen en papier, werkte altijd ! 

Dus dompelen we de speelzaal onder in een griezelsfeertje..
mét lampjes, slingers, heksen, takken .. sfeer scheppen ! 


Na de middagpauze stelt zich een nieuw probleem. 
Een kleine kabouter is verdwaald en vindt de weg naar zijn paddenstoel niet meer terug. 
Gelukkig tonen de dieren hem de weg. 
 Kleur alle dieren en breng de kabouter weer thuis, .. zo luidt de opdracht. 
Iedereen helpt ijverig mee, mooi zo ! 
In een mum van tijd is de kabouter weer thuis. 





De school is bijna uit. 
De knutseltassen gaan mee naar huis. 
Je kleuter zal je graag een woordje uitleg geven over de gemaakte creaties. 
De herfstschattendoos kan je vullen met allerlei lekkers. 

De lege knutseltassen komen morgen terug mee naar de klas. 
Het voorblad laat je zitten, zo weet ik aan wie de tas toebehoort. 

En dan was er nog .. Emiel en Cas (K3) 
 Deze middag eten de kleuterjuffen gezellig samen. 
Juf Kelly vertelt me over een gesprek tussen Emiel en Cas. 
De twee bengels halen herinneringen op aan hun tijd in mijn tweede kleuterklasje
en juf Kelly is luistervinkje van dienst. 

Cas vraagt Emiel of hij zich nog het lied herinnert dat we samen zongen met kerst. 
O ja, zegt Emiel enthousiast, Ik weet het nog ! 
Emiel steekt van wal : O dierbaar België .. 

Neen, neen ..Emiel .. Dat was het lied voor de voetbal. is de reactie van Cas. 
Voor kerst zongen we 'Tingelingeling tralalala, het is kerstmis !' verduidelijkt Cas. 
O ja, herinnert Emiel zich .. maar ik ken O dierbaar België toch beter !  😊

Ik vind het leuk te horen hoe de jongens met mooie herinneringen mijn klas verlaten hebben.
Juf Kelly ziet het anders : Ze zijn gehersenspoeld ! zegt ze. 

Niks van, collega .. het zijn gezellige jongens die houden van kerst én voetbal ! 

Na school spurt ik naar het warenhuis. 
Ik heb nog een paar zaken nodig voor het heksenfeest. 
Mijn oog valt op al het lekkers voor de Sint. 
Ik laat me verleiden en
vul allerlei in .. van chocolade tot koekjes .. 
Mijn winkelkar puilt uit. Snel naar de kassa. 
Eens ik buiten ben, zie ik dat wat ik nu écht nodig heb
 voor komende donderdag niet mee heb. 
Op naar het volgende warenhuis. 
En ja, nu heb ik echt alles mee ! 
Het feest kan beginnen ! 


Het is bijna 20.00 uur. 
Nog even genieten van de avond, morgen wacht er weer een hele drukke dag. 
En het kindvolgsysteem ? Dat doe ik morgen wel .. op goed geluk ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten