woensdag 5 september 2018

5 september 2018



Dag 3 van het nieuwe schooljaar.
Deze morgen sta ik om 8.25 uur aan de schoolpoort om 
onze kleuters te verwelkomen .. en dat heb ik geweten. 
Bij sommigen begint het te dagen dat het vanaf nu de rauwe werkelijkheid is !
Lees ; vanaf nu is het elke dag van dat ! 
Ik heb handen tekort om alle 'schreiertjes' op te vangen. 
Gelukkig komt juf Muriel eventjes een rondje meelopen op de speelplaats. 

Ook vandaag is de (huil)bui van korte duur.
Eenmaal we de vertrouwde klas binnen lopen, verdwijnen de waterlanders
want geef toe .. zoveel speelgoed om te ontdekken .. heerlijk ! 

Mijn klasdag begint met een verhaaltje over 
een aardig hondje 'Dribbel' die voor het eerst naar school gaat
en allerlei dingen beleeft. 

Snel naar de hoekjes toe.. er wacht ons een opvoedend spel : 
Hang de schooltas aan de haak rekening houdend met de symbooltjes .. 
één-één-relatie toepassen. 




Ook een knipoefening staat in de agenda.
Wie kan vlot knippen ? 
Wie kan nog wat oefening gebruiken ?  
Wie is links-/rechtshandig ? 





Al heel snel is het tijd om de schooldag af te ronden.
Ik pols naar de namiddagactiviteiten bij de kleuters. 
Radion vertelt me dat hij thuis Netflix heeft 😊 dus weet ik wat Radion deze namiddag doet 😀
Mamady gaat 'skaten' op veel wieletjes op een rij  Als dat maar goed komt ! 
Lize gaat zorgen voor hond Mira en ik mag helpen. 😊 - sorry Lize, ik heb al een afspraak .. 

Uit de kindermond
"Ik word bijna 5", vertelt Mamady.
Dat is juist, bevestig ik. 
Kleutertjes uit de tweede kleuterklas worden allemaal 5 jaar. 

"Ben jij dan ook 5 jaar ?" vraagt Mamady. 
"Was het maar waar" grap ik "Bij mij is het ietsje meer"
O, ben jij dan 10 jaar ?? vraagt Mamady. 
Nog ouder.. beken ik.

Oei, een hond die 10 jaar is, is oud hoor, juf ! voegt Mamady er ernstig aan toe. 
😁😁😁
Dank je Mamady voor deze fijne uitleg. 

Het bleef vandaag echter niet bij deze uitspraak.
Deze namiddag had ik een afspraak bij de kapper en ik was er niet alleen.
Bij de kapper zat ook een klein meisje die me aanstaarde en plots vroeg :
"Mevrouw, waarom heb jij papiertjes van de brooddoos in je haar ?"
Wat zeg je hier nu op ? 
Ik raadpleeg mijn hulplijn per telefoon, juf Anne.  
Zij heeft het perfecte antwoord!
Juf Anne schrijft : 
Je moet zeggen .. omdat mijn haartjes mals zouden blijven zoals mijn boterhammekes.
😊😊😊 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten