donderdag 6 september 2018

6 september 2018

Dag 4 van het nieuwe schooljaar.
Elke dag loopt het afscheid vlotter.
Alleen het opzoeken van de juiste rij vraagt nog wat oefening.
Regelmatig vind ik nog eens een bengeltje van K3 in mijn rij - de macht der gewoonte zeker.
En mijn 'huidige' ukken moet ik dan weer gaan zoeken in de rij van K1.
😉

Deze morgen wil ik weten wat mijn kleuters gedaan hebben op hun eerste vrije namiddag. 
Mathis is gaan winkelen met papa, vertelt hij.
Radion was te vinden in de opvang en kon dus niet kijken naar Netflix. 
Mamady is gaan rolschaatsen, viel af en toe maar had gelukkig 'beschermers' aan.
Eentje gaf zelfs aan geslapen te hebben.. 
En Mathis S. bracht een bezoekje aan zee. 
Zo, nu ben ik weer op de hoogte - de nieuwe schooldag kan beginnen. 







We oefenen verder op de kniptechniek.
Sommigen knippen vlot snippers, 
anderen maken gebruik van een therapeutische schaar - dat knipt makkelijker.
Iedereen slaagt voor de opdracht. 

 Vandaag gaat de poppenhoek voor de eerste keer open.
De poppen kregen in juni een wasbeurt en juf heeft een hekel aan poppen aankleden
dus moeten mijn kleuters een handje toesteken.
Wat een opdracht ! 








Maar samen gaat het altijd beter en dus krijgen alle poppen de juiste/gepaste outfit aan. 
Na veel heen-en-weer-geloop is het tijd om de eetklas op te zoeken. 
En op donderdag is het altijd extra feest in de eetklas 
want dan staat er een Belgische lekkernij op de menu .. frietjes ! 
Dus lopen de juffen extra rondjes in de eetklas : 
Soep verdelen, borden vullen en bijvullen, afruimen, drank verdelen, brooddozen controleren enz
Een echte work-out voor de juffen - wij lopen heel wat kilometers af op een schooldag.
Wij hoeven echt niet meer naar de fitness 's avonds 😊
En op de koop toe duik ik tijdens mijn pauze nog eens de berging in .. OPRUIMTIJD  !! 
Papier sorteren per soort, kleur en grootte .. 
Dozen stapelen per soort .. 
Ladder op en af ! (Nog een reden waarom ik niet naar de fitness hoef)
Mijn conditie zit goed maar mijn humeur daalt onder het vriespunt - wat een wanorde ! 
 Maar na een uurtje opruimen zie ik het licht weer ! 
Houden zo, zou ik zeggen ! 

In de namiddag gaan we opnieuw enkele hoekjes ontdekken.
Wat vliegt de tijd toch snel. 






Deze prutsen baten hun eigen fitness uit ! 😉


Het einde van de schooldag lonkt en dan is er .. bus .. 


Brief aan de ouders .. 

Waarschijnlijk zagen jullie voorbije zomer ook de beelden passeren van 
het overmatig plastic-(v)gebruik in onze samenleving.
Omdat ook wij begaan zijn met een 'gezonde planeet' waar het goed is om te wonen, 

schakelen wij over naar herbruikbare werktassen.

Op geregelde tijdstippen krijgen de kleuters de werktas 
vol creatieve uitspattingen mee naar huis. 
Die tas kan aangekocht worden op school en gaat een volledige kleuterloopbaan mee. 
Voor € 2.50 is deze tas van jou < bestellen kan tot 11 september. 

Het kleuterteam

Aandacht .. aandacht .. aandacht .. 
Op dinsdag is er info-avond in de klas van je kleuter. 
Het info-bundeltje kregen jullie mee via het mapje van jullie kind. 
Wie meer toelichting wenst kan op 11 september langskomen. 
PS : Voor ÊÊn keer zijn kinderen niet welkom ! 


Lang zullen ze lezen .. 
Ook de boekenactie loopt als een trein. 
Hier en daar moet er een kleine aanpassing gebeuren omdat kleuters kiezen voor hetzelfde boek. 
Aan alle ouders die kiezen voor de verjaardagsactie .. dank je wel ! 

(Individuele geschenken worden niet meer uitgedeeld in de klas !!)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten