vrijdag 21 september 2018

20 september 2018





Strapdag in de Tandem (nu het nog een mooie nazomerdag is 😀)
Zo hebben we het graag ! 



Vandaag zijn de 'tweewielers' baas in de Tandem. 
Overal waar ik kijk, zie ik fietsen in alle maten en modellen : 
Loopfietsen, driewielers, fietsen met steuntjes, tweewielers groot en klein .. als het maar wielen heeft.
Eén belangrijk detail : Wij willen 100 fietsers die een 'belconcert' geven. 
De spanning is te snijden .. Halen we de kaap van 100 enthousiaste fietsers ??? 


We verzamelen op 'la Pelouse' 
Daar hebben we voldoende ruimte om de uitdaging aan te gaan. 
We zien héél véél kleuters maar ook enkele (groot)ouders die de uitdaging met ons aangaan. 
Dank je wel .. 















Ook de juffen doen deze week een extra inspanning 
en fietsen elke dag naar school en terug naar huis. 
Een hele opdracht want deze week laat de wind zich voelen. Windkracht 4. 
Op mijn weg hoop ik ergens onderweg een 'waaier' te kunnen trekken. 
Helaas, niemand is zo gek om die afstand op dit onmogelijk vroege uur af te leggen. 
Goed voor de conditie, dat wel ! 
En als ploegleidster van de koers-klakske heb ik mijn petje opgezet.
Het brengt meteen een boodschap mee - Ik ben de pedalen kwijt ! 
Het is dan ook de start van het schooljaar en we verdrinken in het werk
 zodat de pedalen wel eens zoek zijn.  😕
Samen op de foto ..




Het tellen kan beginnen .. daar gaan we 1 - 2 - 3 ...
Het eindresultaat lees je even verderop 😀 Zullen we ons doelen halen ??? 




























Onze teller stopt op 93 fietsers ! 
Zie ik enige teleurstelling ? De oudsten begrijpen het niet : 
Hoe kan dit toch ? 
Juf Tania, help ons !  
Ik heb zo een ideetje : Zullen we de wielen tellen ? 
Dan komen we er zeker ! 
De kleuters zijn voor dit idee gewonnen. 
Na wat 'grof' telwerk kom ik uit op 234 wielen.
Voila, onze dag is weer goed ! 
Mijn vaste ploeg 'koers-klakskes'



En ik heb nog een groot doel voor ogen - het wereldkampioen worden ! 
Onder het motto "Iedereen wereldkampioen" train ik mijn ploeg voor het grote WK de Tandem 2018 
De concurrentie mag ons vrezen 😀


Tijd voor de bevoorrading ! 
Lekker en gezond fruit en een energiedrankje kunnen we best gebruiken. 
Het ziet er allemaal verschrikkelijk lekker uit.

















Ook wij moeten even naar adem happen na deze drukke ochtend. 
Wij zijn ploegleider, manager, soigneur, masseur, psycholoog, mecanicien .. 
en dan te bedenken dat de professionele ploegen een heel team hebben om al deze taken te vervullen. 

Eén van mijn 'poulains' kan mijn wijze raad gebruiken : 
'Juf Tania, X gooide mijn drankje de struiken in'
Oei, hebben we hier een Tommeke Bidonneke ? 
Eventjes ingrijpen, is de boodschap. 














En na de bevoorrading springen we met zijn allen weer op de fiets.
De oudsten stuur ik het veld in - het veldritseizoen begint immers. 
Op la Pelouse worden rondjes afgemalen en dat voelen ze , de kleine rakkers. 
Emiel (K3) laat weten dat hij 'slechte' benen heeft.
Zo wordt je een sterk renner, moedig ik hem aan .. en weg is hij ..  

Onze kunstwerken veilen we voor het goede doel. 
Startbod per kunstwerk - € 5.00
Wie doet een bod ? 
Alvast dank ..

Noteer alvast in je agenda de 24 u Fietsmarathon van de Eeklose kilometervreters. 
De juffen springen op de fiets en doen mee ! (weekend van 9 en 10 november 2018) 




Titel kunstwerk :"In het wiel van het peloton" 
door de Koers-klakskes (K2)

Ons eerste project is gereden. 
Het was fijn ! 
Dank je wel aan de (groot)ouders die met ons meededen. 
Op naar een volgend project .. Hoor ik iemand zuchten ?!? 😉
Fotograaf van dienst ; juf Kelly
Dank je.

2 opmerkingen:

  1. Met mijn liezannetjes is er zeker uitdaging verzekerd voor juf Tania!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat ze maar komen, ik leer ze de knepen van het (koers)vak :-)

      Verwijderen