dinsdag 4 september 2018

4 september 2018


Dag twee van het nieuwe schooljaar 
en omdat het nog wat onwennig voelt, 
loop ik nog een extra rondje toezicht op de speelplaats.
Al snel krijg ik gezelschap van Lauren (K3) en Rea (K2) 
De huilbuien blijven uit - gelukkig maar ! 
Oef, dit gaat verbazend goed. Houden zo !

Meteen wacht ons een verrassing : 
De papa van Nico (L4) komt langs met een lading speelgoed.
Hoho, ik zie je graag komen ! grap ik. 😊
En gelijk heb ik .. 
Wat een mooi speelgoed. Hier kunnen we zeker wat mee. 
Dank je wel hoor. 

8.40 uur .. snel naar de klas .. 
Vandaag kiezen we één voor één ons symbool, keuze te over. 
En als ook dat klusje geklaard is, gaan we voor een volgende opdracht.. een kleurrijke tekening ! 
Eventjes kijken wie er nog in de 'krabbelfase' zit en wie al een 'kopvoeter' kan tekenen. 
Kijken jullie even mee ? 



12.05 uur - Juf Joke en ik stappen snel met de kleuters naar de eetklas.
Juf Muriel en juf Ilse zijn te vinden op spoed.
Juf Kelly werkt aan een grote, geheime opdracht. 

Als de schoolbel om 13.25 uur gaat zijn juf Ilse en juf Muriel nog steeds niet terug. 
Dus vangen wij de kleuters samen op en genieten nog even van het (mooie) weer. 
Ook na school zijn we nog lang te vinden in onze klas. 
Er wacht me een minder aangename verrassing - in mijn klas huist een immens grote spin. 
Die moet ik echt wel te pakken krijgen maar ik gruwel bij die gedachte. 
Ik ga op jacht en vind wat ik zoek. De spin loopt voor haar leven.
Of is het mijn gekrijs dat haar zo snel laat lopen. 
Ik mep, zelfs nog een tweede keer en dan raap ik alles bij elkaar.
Echt waar .. brrrrrrrrrrrrrr ! 

Familienieuws : 
Juf Nicole en haar man zagen deze zomer hun aantal kleinkinderen verdubbelen.
Nu zijn ze grootouder van liefst 4 kleine schatten.
Gefeliciteerd oma én natuurlijk ook opa.
Juf Saskia (L2) is mama geworden van een stevige zoon Ben. 
Gefeliciteerd aan het jonge gezinnetje en veel geluk samen !




3 opmerkingen:

  1. Jufke Tania toch, hoe durf je spinnetjes vermorzelen en de kleuters een helse schrik aanjagen (van bij het begin van het schooljaar al' door je gekrijs.... 'Kleine beestjes eten geen grote' weet je wel en..Spinnetjes zijn nuttige beestjes....'Spinnen helpen bij het beheersen van populaties van huishoudelijk ongedierte zoals sprinkhanen, kakkerlakken, muggen en bladluizen. Spinnen in huis zijn dus heel belangrijk als je ongedierte op een natuurlijke manier wilt vermijden. Door de aanwezigheid van spinnen hoef je geen geld uit te geven aan dure pesticiden en producten tegen ongedierte. Spinnen lossen dit gemakkelijk op in jouw plaats.
    Voila en weet dat ik in mijn tijd nooit spinnetjes zou vermorzelen... hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog vergeten, voor je hier een 'giftig' antwoord schrijft....ik heb echt NOOIT spinnen doodgedaan in mijn klasje... ik kwam je altijd halen en jij voerde dit klusje nauwgezet uit... als een echte 'spider killer' ..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juf Anne,
    Ja ik weet heus wel dat kleine beestjes geen grote eten
    en ja, ik weet dat spinnen heel nuttige dieren zijn maar ik weet ook dat ze niet thuishoren in mijn klas.
    Neen, ik heb geen sprinkhanen, kakkerlakken, muggen en bladluizen in mijn netjes gepoetste klas .. maw die spin dient tot niks !!!
    Het enige dat ze doet is overal webben weven en mij de daver op het lijf bezorgen.
    En eerlijk, sinds wij van de pedagogische begeleidingsdienst de opdracht hebben gekregen om te werken met de kleuterplanner waarbij wij 'een spin' moeten opmaken, duld ik die beestjes niet meer.
    Ik krijs dus zoveel ik wil want dit was een 'naschoolse activiteit' :-)
    groetjes, Tania

    BeantwoordenVerwijderen