donderdag 6 februari 2014

7 februari 2014

Vrijdag .. Fruitdag .. 
Papa Freddy is present om lekkere appeltjes te schillen.
Dank je !!

Ook mama Vitamientje trotseert het stormweer en 
brengt ons een kistje groene kiwi's voor onze kleutertjes.
Dank je wel !!


Het is verschrikkelijk weer vandaag .. regen en wind en ja, zelfs rukwinden.
Ook de kleuters zijn best woelig en dat hebben de juffen geweten. 
Dus zet ik ze vlug aan het werk in de hoop dat de rust weer keert in de klas. 
Joepie, het lukt !! 
Plots groot kabaal .. het dak van het speelhuisje moet eraan geloven .. 
ongelooflijk welk een kracht de wind heeft. 
Enkele kleuters observeren het (mogelijke) vervolg .. kleine ramptoeristen zijn het ! 
Het is middag en we maken ons klaar voor de eetklas.
Uit veiligheidsoverweging plaats ik een kleine peuter tussen twee grotere kleuters : 
"Zie eens dat de kleintjes wegvliegen !" grap ik.
Donart heeft gevoel voor humor ! 
Hij kan er zich wel iets bij voorstellen en lacht zich een kriek.


Tijdens de middagpauze loopt de mama van Renée langs.
"Is er iets gebeurd in de klas ?" vraagt ze enigszins verontrust.
"Hoezo ?" vraag ik.
"Renée vertelde me dat je bloed uit een kleuters oogje hebt gehaald."
Bah .. klinkt inderdaad erg .. maar ik kan het me niet herinneren. 
Zoiets doe ik toch niet ??? 
Tot plots een lichtje aanfloept .. wat wil het verhaal : 
Dean (K1)kwam vorige week lelijk ten val. 
Ik diende de eerste hulp toe (geleerd tijdens de cursus helper van het rode kruis)
en na de eerste hulp friste ik Dean zijn snoetje nog wat op, bloed weghalen ..
Dat was hetgeen Renée dus bedoelde.

Odil gaat logeren ! 
 Deze week logeert hij bij  Caitlin Boddaert 
Veel plezier samen ! 

Teamvergadering   

Vandaag geen schoolbus ! 
Carine moet voor de derde keer onder het mes.
Er wacht haar een lange herstelperiode. 
We wensen haar het allerbeste toe en een spoedig herstel. 
Carine, als je dit leest .. dikke kus van ons allen ! 
Xxxx de kleutertjes van de Tandem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten