woensdag 19 februari 2014

19 februari 2014

 Joepie ..
 .. de lente is in 't land ..
.. ik heb de eerste lentebloeiers ontdekt in de tuin ..
Met de eerste lentekolder in mijn lijf haast ik me naar school.
 Tijdens mijn vrij lesuur lichamelijke opvoeding werk ik verder aan de gedichtenboom ..
nog extra laagjes krantenpapier aanbrengen.
Nickje (derde kleuterklas) helpt me de gedichtenboom terug te plaatsen.
Nick vindt de boom prachtig - juf Anne draait met haar ogen "Raar ding" foetert ze.
Wacht maar .. eens die boom klaar is wordt ie vast "dé parel van het Meetjesland" !

Na een lesuur uitleven in de turnles, staan mijn kleuters te dringen aan de klasdeur.
 En er is opnieuw post .. deze keer is de brief voor Nico
"Dit is de grootste brief van allemaal" kirt hij. 
"Wacht juf, eerst even lezen !" - grappig.

Nog één week te gaan en we vieren ons berucht carnaval.
 De eerste betalingen voor het frietjesfeest lopen binnen.
Let op !!! De bestelling moet vrijdag as binnen zijn !!! 

Er wordt volop geknutseld en er zijn een pak doe-opdrachten te vervullen. 
Iedereen is druk in de weer. 
En wat dacht je van ons versje : 

Een varken met een bril 
een roze krokodil 
twee wandelende taartjes 
een poes met zeven staartjes
drie kleine reusjes 
een ventje met vier neusjes 
een vis die goed kan zingen 
en nog vele andere dingen
Kijk maar niet zo mal ..
Het was met carnaval !!

De kleuters wisselen ideetjes uit over hoe je je best verkleed.
Welke kleuren ? Welke personages zijn hot ? 
Kies je voor een grote zak confetti of vind je een kleintje best goed ? 
En hoe zit de met de stofzuiger in de kleuterafdeling ? Werkt die goed ? 
Toch eventjes controleren. 
 
Zijn er genoeg vuilniszakken in voorraad ? 
Vorig jaar konden we liefst 2 vuilniszakken confetti vullen.
Gaan we dit jaar voor een extra zak ? 

Zo'n feest vraagt heel wat organisatie .. de to-do lijstjes vinden een weg naar mijn prikbord
én dat lijstje groeit van dag tot dag aan.
 De juffen werken in het grootst geheim aan hun outfit.
Juf Anne blijft morren : "Nog nooit meegemaakt ! Ik weet niks !! Wanneer mag ik het weten ??"
Ook juf Muriel geeft niks van haar geheim prijs en juf Annelies al evenmin.
Juf Inge is wat blij .. "Ik hoef hier niet aan mee te doen .. al die gekte !!"

Juf Anne is diep ongelukkig.
"Wat zal ik aantrekken ?? Ik heb niks dat past ??"
Ik reik haar enkele ideetjes aan .. Laurel en Hardy ?? 
Neen, toch maar niet ! 
Ik weet het !!!!! 
Wat dacht je van deze kereltjes ?? 
De Gilles de binche !!! Echte typische, authentieke carnavalsfiguren !
Ben heel benieuwd naar haar reactie :-)

Het is woensdag en op de planning staat "..eventjes de auto voorrijden op de autokeuring.."
Mijn bezoek gaat er echter niet onopgemerkt voorbij ..
bij het gezwind binnenrijden neem ik een rijtje van die oranje verkeerskegels mee ..
Ik had wel iets horen slepen onder mijn auto maar die kegels had ik nu echt niet gezien !! 
Trouwens, vorig jaar stonden die er helemaal niet. Da's om problemen vragen.
Zeg nu zelf !
Na de keuring rijdt de garagist mijn auto van de brug en geeft me er nog een sneer bovenop : 
"Vertrouw het niet ! Straks wals je ook de brug plat !"
Misschien loop ik best eventjes langs bij de oogarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten