dinsdag 4 februari 2014

4 februari 2014


Vandaag krijgen we een voorproefje van dikke truiendag .. 
de verwarming doet het niet en met amper 11 graden in de klas is het bibberen geblazen. 
Ik haast me naar juf Vera en zij verwittigt op haar beurt klusjesman Geert. 
Voor ik terug loop naar 'mijn ijskelder' (lees : klas) warm ik me nog eventjes bij de chauffage. 
Het duurt niet lang of juf Vera krijgt alweer een dringende telefoon.
Het is juf Anne : "Veraatje, het is hier ijskoud !" klinkt het vanuit de kleuterafdeling. 
Juf Vera grijnst : "Ik weet het, Tania is hier en het probleem wordt over enkele ogenblikken opgelost"
Iedereen blij .. al duurde het tot het middaguur voor we het weer lekker warm hadden. 
Al leverde deze koude morgen toch een verminderde CO2 uitstoot .. 
Goed voor het milieu ! 

De zon schijnt dus gaan we iets vroeger naar buiten .. heerlijk ravotten ..
én we hebben nog enkele klusjes te klaren zoals de kerstbomen verzamelen.
Gelukkig steken Donart en Kjell een stevig handje toe, dank je jongens ! 
In een mum van tijd liggen de kerstbomen netjes gestapeld aan de schoolpoort. 
Klaar om naar het containerpark gebracht te worden ..
Intussen werken we ijverig verder aan ons winterproject ..
over enkele dagen moeten we klaar zijn voor de start van de Olympische winterspelen !
Ook over de middag werken de juffen flink door terwijl juf Inge toezicht heeft in de refter.
In de namiddag horen we juf Muriel brullen : "Geert .. Geert ..Geert !" 
Juf Muriel zet het op een lopen en staat dan te springen. 
Wij kijken bedenkelijk ! Oefent ze voor een selectie voor de spelen ?? 
Neen, ze wil Geerts aandacht krijgen én het lukt !! 
Geert laadt de kerstbomen op en weg zijn ze .. dankzij juf Muriels hilarisch optreden ! 




 

1 opmerking:

  1. Goed dat er nog jonge krachten zijn hé, die kunnen nog eens gek doen :-) MET resultaat

    BeantwoordenVerwijderen