zondag 2 februari 2014

3 februari 2014


Dit geloof je nooit !! 

Zondag .. rustdag ??? 
Niet voor juffen, want dan bereiden we de  nieuwe werkweek voor !
Agenda voorbereiden via smartschool,
de blog nog eventjes bijwerken, 
facturatie opmaken voor de voorbije maand januari, 
aanwezigheidslijst afdrukken via informat ..
en jawel, mijn pc eens opruimen : documenten ordenen in mappen
 of andere documenten verwijderen richting prullenbak. 
 Tijdens mijn voorbereidingen volg ik eveneens het WK veldrijden ..
ik ben immers een krak in "multi-tasken" (dacht ik toch !)
Tot Michel Wuyts door de kamer schreeuwt : "Nys hapert en Stybar gaat ervandoor. 
En arme ik, ik wis bij de kreten van ons aller Michel al mijn outlook bestanden. 
Wat een ramp !! 
Zondag .. rustdag ??? Neen .. zondag .. stressdag !!! 
En dan nu .. het WK-podium .. Quick Step op 1 .. geflankeerd door Belgisch talent. 
Mooi zo ! 



Vandaag is mijn klasje compleet .. 
Donart is terug van een weekje vakantie in de bergen. 
"Ik heb geen sneeuw voor je meegebracht, juf" begroet hij me.
"Sneeuw smelt !" 
 Het is een frisse morgen. 
Precies om 8.45 uur duiken we ons klasje in
want we hebben een drukke agenda af te werken vandaag.  
 Een taalactiviteit brengt ons het verhaal van Lars de ijsbeer in de tropen. 
Wat volgt is een creatieve verwerking met krijt .. we tekenen een ijsbeer ! 
En na heel wat 'winteropdrachten' is het tijd voor kapitein Winokio, 
hij leert ons het pinguïnlied .. heel plezant !! 


Pinguïnlied
Uit : de winter van Kapitein Winokio

Wij lopen in een rij
Wij schuifelen voorbij
Wij zijn de pinguïns,
de pinguïns dat zijn wij

Wij leggen soms een ei
Wij broeden zij aan zij
Wij zijn de pinguïns,
de pinguïns dat zijn wij

Wij zwemmen bij hoogtij
Wij tuimelen voorbij
Wij zijn de pinguïns,
de pinguïns dat zijn wij 

De pinguïns, dat zijn wij
Wij vinden vis een lekkernij
Wij zijn de pinguïns,
de pinguïns dat zijn wij


1 opmerking: