maandag 24 februari 2014

24 februari 2014

Actualiteit in de kleuterklas : 

 Geland op de luchthaven van Zaventem ..
en ontvangen zoals koningen ..
 Hao Hao en Xing Hui .. de eerste panda's die in België zullen verblijven ..
 Aller-schattigste dieren vinden mijn kleuters .. met een hoge aaibaarheidsfactor
Creatief aan de slag met wasco en papier ..
Welkom Hao Hao !
 Welkom Xing Hui !
Siouxie neemt alvast de zorg op zich voor deze bedreigde diersoort.



We stappen snel over tot de orde van de dag : 
 Nog 3x slapen en we vieren carnaval. 
Odil is er helemaal klaar voor : een knallend pak, slingers en confetti !
In de klas wordt er verder gewerkt aan de propjespop.
Intussen maakt de juf een 'familiepakket' lijm en vult voor elke klas een 2l kan lijm.

De rust is van korte duur : we merken dat de ene na de andere kleuter koorts maakt, véél koorts.
Griep !!! 
Eventjes het thuisfront telefonisch verwittigen .. het griepvirus slaat gemeen en hard toe.
Alle klassen moeten verder met ongeveer een 30% zieken. 
"Uitzieken" is de boodschap en hopelijk is iedereen hersteld op donderdag voor het grote feest.
Aan alle zieke kleuters .. een spoedig herstel !!! 

En dan was er nog .. dit ..
Gespot in de Tandem .. hoog bezoek voor de Tandemtrappertjes .. een sportief exemplaar .. 
het openingsweekend wielrennen komt eraan en wij zijn er helemaal klaar voor !! 
Ik hoor het jullie denken : "Wie is eigenaar van deze indrukwekkende kuiten ??
Eerder een berggeit of eerder een sprintbom ??"
Neen, dit zijn niet de gestroomlijnde kuiten van Froome.
Dit onderstel doet me eerder denken aan de stevige stronken van Greipel of Jimmy Casper ??
Neem morgen maar een kijkje aan de schoolpoort ! Wie loopt op deze benen ?
Wie kan het correcte antwoord geven ??  ;-) Laat het me weten .. ik  wacht vol ongeduld !


1 opmerking:

  1. Bij deze deel ik U mede... dat ik ziek in bed lig..... griep en sinusitis.... en pijn aan mijn hartje.....je zal zelf aan de poort mogen gaan staan..
    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen