donderdag 5 september 2013

5 september 2013

5 september 2013

Deze morgen extra vroeg uit de veren .. er wachten nog een pak administratieve taken. 
Vlug naar school en de volumeknop van de radio wordt een tikkeltje harder gezet in de auto .. 
wij volgen de nationale aftrap van radio 2 - 
elk kleuterklasje heeft immers een plaatje aangevraagd 
voor een energieke start van het nieuwe schooljaar.
Ja hoor, speciaal voor juf Anne, onze Spaanse vriend Julio Iglesias ! 
Ik ga aan de kant staan en bel haar onmiddellijk op om haar het lijflied te laten horen - 
En juf Anne?? Die zingt vrolijk mee (kan ik horen door de telefoon) !
Waar heb ik die oordopjes alweer gelaten ?!
"Hocus pocus .. iedereen kan toveren"

De kleuters van de tweede kleuterklas aan de slag met verf en een glasplaat ..



Het is duidelijk, de zon vergist zich .. de zomervakantie is voorbij ..
de temperaturen klimmen vandaag echter naar 30° .. 
in ons klasje lijkt het wel een oven, de thermometer duidt 34° aan ..
dit is bakken en braden !!



De warmte van de voorbije dagen heeft mijn gezondheid aangetast ..
Maandag hield ik 3 blaren over aan mijn eerste schooldag ; 
heb letterlijk het vuur uit mijn schoenen gelopen achter al die kleine ukjes.
Woensdag kwam een keelpijntje opzetten ..
En vandaag loop ik met dozen zakdoeken rond .. 
een verkoudheid heeft me te pakken !
Wat een start !
  Mijn collega's lopen in een boog rond mij, bang van mijn microben (?)
 maar juf Anne heeft mijn microben reeds te pakken (sorry !)
 Laat het een troost zijn ; gedeelde smart is halve smart

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aan alle ouders vragen we je kleutertje bij tropische warmte een extra flesje water mee te geven.
We lassen extra drinkpauzes in ! 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog een laatste nieuwtje .. net de aankomst van de Vuelta gezien ..
Yari (K3) zal uiterst tevreden zijn want Juliebert (lees : Philippe Gilbert) 
wint een rit in de Vuelta ..
Wat een knappe overwinning ! Ik weet zeker dat het de kleuters zal inspireren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten