woensdag 18 september 2013

18 september 2013


18 september 2013
Het is woensdag dus hebben we deze namiddag vrij.
Juf Anne heeft een nota in haar agenda : "Vertrek Oudenaarde om 13.30 uur" 
"Compagnon de route : juf Tania"
"Bestemming : feestwinkel Oudenaarde"
Met fluo aangeduid krijg ik te lezen : juf Vera om wegbeschrijving vragen !

Zo, ik ben op de hoogte .. ik weet wat gedaan op mijn 'vrije' woensdagnamiddag ! 
Stipt om 13.30 uur bel ik aan bij juf Anne. 
Zij is druk in de weer om de gps te installeren.
Tot zover loopt alles gesmeerd !! 

Eenmaal in Oudenaarde loopt het grondig fout -
 Juf Anne, babbelwater als ze is, luistert niet naar haar gps, 
gevolg : we hebben een afslag gemist ! 
(Dit is een déja-vue .. ooit eens samen op stap geweest naar Antwerpen en we zaten in Doel)
Wat daarna volgt zijn een wirwar aan kleine straatjes.
Ik stel juf Vera op de hoogte - onze redder in nood - zij brengt ons op de juiste weg .. dank je ! 
En ja hoor .. daar is de feestwinkel !
Indrukwekkend ! 
We passen enkele gekke hoeden, bekijken de verkleedkledij en ontdekken allerlei leuke spulletjes. 
(neen, deze hoed werd het dus niet !)
Juf Anne koopt een serie ridderkostuums en dito attributen 
en ik heb een leuk winterhoedje gekocht :-)
We staan twee jonge studenten bij bij het kiezen van hun verkleedplunje 
en op de terugweg rijden ze ons toeterend voorbij op de N60 in verkleedpak, grappig ! 
We hebben er twee leuke  (feest)vrienden bij. 

Je gelooft het nooit maar ook op de terugweg rijden we "alweer" fout ! 
I.p.v. de R4 te volgen belanden we op de E17.
Juf Anne probeert te corrigeren .. pijltje R4 volgen .. 
we komen uit op het voetbalstadion van AA Gent.
"Ha, ik weet waar we zijn" zegt juf Anne vrolijk. 
Het voetbalstadion van AA Gent - dit breken ze binnenkort helemaal af"
"Niet te geloven, zo'n mooi stadion" antwoord ik.
Wat blijkt .. we staan voor het gloednieuwe stadion van Gent, de Ghelamco Arena !! 
Ik vrees dat burgervader Termont dit niet graag zal horen.
Juf Anne neemt gezellig een foto, keert haar wagen en onderneemt een volgende poging !
Mist ze toch weer de afslag R4 - deze keer rijden we op de E 40 - niet te geloven en dat mét gps ! 
Uiteindelijk vinden we de juiste afrit  en na een tour door het Vlaamse land, 
komen we om 18.00 uur terug thuis. 

Deze opname maakte juf Anne van de Ghelamco Arena, zeg nu zelf .. zoiets breek je toch niet af !!
Gloednieuw en het blinkt als een spiegel !
Op de terugweg naar huis, hoorde ik dat de zitjes van het Ottenstadion (het oude stadion)
vandaag te koop waren als souvenir .. gelukkig ging juf Anne geen zitje halen in het nieuwe stadion !
Zo zou je maar voor aap komen te staan.








1 opmerking:

  1. Volgende afspraak : woensdag, 25 september.
    Een zitje uit het Ottenstadion ophalen.
    Jij bent chauffeur , ik co piloot !

    BeantwoordenVerwijderen