maandag 30 september 2013

30 september 2013



Het is maandagochtend en ik heb (poort)toezicht. 
Mijn klok wijst 8.30 uur aan en ik maak me klaar om de poort te openen.
Maar ik heb een probleempje .. nergens zijn mijn sleutels te vinden .. 
Hoe kan dit ? Ik ben toch binnen geraakt een half uurtje terug ? 
Ik zoek me te pletter ! Niet te vinden ! 
Ik moet en zal de poort openen dus vraag ik juf Anne haar sleutel uit te lenen. 
"Zit in mijn tas" zegt ze.
Juf Anne staat op en loopt naar haar tas en .. 
je raadt het nooit .. ik zie mijn bos sleutels .. juf Anne zat er op ! 



Joepie .. Odil is terug thuis .. 
hij wordt bedolven onder de kusjes en krijgt van elke kleuter een stevige pakkerd.
Ze hebben hem duidelijk gemist ! 
Odil vertelt de kleuters over zijn reis naar Italië 
en legt uit waarom hij vandaag in zijn "blote krokodillenbillen" naar school komt. 
De kleuters gieren het uit .. 
Odil toch ! 
Odil heeft nog een nieuwtje .. vrijdag 4 oktober is hij jarig 
én hij geeft een feestje voor al zijn 'dierenvrienden' 
en natuurlijk voor zijn klasvriendjes. 

Op 4 oktober is het immers dierendag 
en dus hebben we een nieuw thema lopen in de klas.
 We beginnen de dag met een waarneming van Odil's fotoboek waarin al zijn vrienden staan.
"Rikke tikke tik .. wie ben ik ??" vraagt de juf steeds weer
Olifant, neushoorn, kat, hond, koe, varken, aap, uil, beer ... de kleuters benoemen alle dieren. 
Bovendien delen we de dieren op naar soort .. 
misschien is het een wild dier, een boerderijdier, een huisdier, een bosdier ..
De kleuters plegen overleg en samen komen ze tot de juiste oplossing..knap gedaan hoor ! 

Daarna gaan we creatief aan de slag, gaan we op zoek naar verborgen vogeltjes, 
spelen we met de kinderboerderij en verzorgen we de knuffeldieren ! 

En dan was er nog ..
Caithlyn Annoloro komt me opzoeken terwijl ik de foto's van Odil een plaatsje geef in de klas.
"Juf vergeet je de apen niet uit te nodigen ? En de vissen ? .."
Zo gaat het nog een tijdje door .. 
Daar is ze terug !
 "En wat met het stinkdier ?? Mag die ook komen ??" 
"Zeer zeker", antwoord ik 
"Het is tenslotte dierendag en iedereen is welkom op het feestje !" probeer ik nog. 
Plagerig zeg ik :
"Het stinkdier mag naast jou zitten, want jij hebt eraan gedacht die uit te nodigen"
"Grapje !!" zegt Caithlyn en weg is ze.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten