donderdag 26 september 2013

26 september 2013


26 september 2013
Een hele vroege morgen in de Tandem .. bij aankomst spreekt een buschauffeur mij aan :
"Ben Je leerkracht ? Ik breng jullie vandaag naar Zeebrugge" zegt de man.
 "Ik denk het niet !" antwoord ik fijntjes. 
Wat blijkt .. de leerlingen van het KA gaan vandaag op excursie naar Zeebrugge.
Mysterie opgelost !

Post van Odil .. hij is ons blijkbaar nog niet vergeten ..




Hij schrijft : 
Buon giorno ,
Elke nationale ploeg heeft een stevige bijnaam .. zo ook het Belgisch team .. 
the blue birds !
Knap gevonden hé ?  
 Vandaag was ik te gast bij het Belgisch team en wat staan ze scherp :
 fijn afgetraind en klaar voor dé grote dag van zondag as. 
Ik mocht zelfs een rondje meefietsen op de fiets van Philippe Gilbert.
Jan Bakelandts, Bjorn Leukemans, Johan Vansummeren, 
Greg Van Avermaet, Maxime Monfort en Serge Pauwels vervolledigen het Belgisch team.
En geloof me..ze zijn in topconditie en kunnen aardig een eindje fietsen. 
(Al moest ik mijn billetjes stevig dicht knijpen bij de afdaling .. pff )
Ik oefen alvast de Brabançonne voor zondag en zal uit volle (krokodillen)borst meezingen. 
De bondscoach van Italië -Paollo Bettini- snelde me vandaag voorbij 
en hij zong luidkeels het Fratelli d'Italia.
Dat volkslied is ok, maar het zangtalent van Bettini laat te wensen over. 
Nu maar hopen dat Carlo Bomans (bondscoach België) zijn keel goed gesmeerd heeft .. 
 Want als we Phil FAST mogen geloven mag ik zondag mee op het podium 
en misschien krijg ik dan ook een kus van het bloemenmeisje ..

Ciao ,
Odil Xxx  
PS : Hoe vind je mijn foto's ?? 


Nog enkele dagen geduld ! Op maandag ben ik terug in ons klasje !


Intussen werken de kleuters ijverig verder aan hun project.
Vandaag was het knippen en kleven geblazen.
 We ontwierpen een eigen schild en kleefden de figuur in naar een 2-delig kleurenpatroon ..
opperste concentratie dus ! 

En dan was er nog Liam ..
Liam droomt ervan wereldkampioen te worden dus oefent hij gezwind.
Elke speeltijd springt hij op zijn fietsje en rijdt er rondjes. 
Vandaag botst hij pardoes op een tegenligger .. gevolg een dikke buil 
en een geschaafd hoofdje.
Gelukkig ken ik wel iets van EHBO
 en dus verzorgde ik Liam  volgens de regels van de kunst.







1 opmerking: