zondag 29 januari 2023

27 januari 2023

 

De dag begint 'onmenselijk' vroeg 😉

Ik heb nog een hele auto uit te laden en schik alles netjes in de berging. 

De klas wordt op orde gezet en de speeltafels worden bevoorraad met gezelschapsspelen. 

Na twee weken zijn enkele spelleiders opgestaan die gewoon zelf het spel organiseren

en wees maar zeker dat de spelregels nageleefd worden. 

Om 8.25 uur ga ik de kleuters ophalen op de speelplaats - een nieuwe schooldag begint. 

De schooltas wordt leeggemaakt, de jassen uitgetrokken, een plaspauze wordt ingelast - de handen gewassen met zeep.

De schoenen worden gewisseld voor een paar pantoffels.

We zingen samen het lied van de week, passen de scheurkalender aan en lezen de cijfers van de dag.

Het kringlied wordt opgezet en de kleuters zingen vol vuur voor elkaar. 

De aanwezigheden worden ingegeven op smartschool terwijl de kleuters hun symbool zichtbaar aanwezig maken. 

Nadien volgt een praatronde. 

Frinn is ervan overtuigd dat we vandaag 'Carnaval' vieren. 

Veel té vroeg, Frinn ! 

Frinn laat zich niet van de wijs brengen : 

OK, later wordt ik agent ! zegt hij vastberaden.

Als je groot bent .. zeg ik. 

oeps, had ik niet moeten zeggen - Ik ben al groot, juf Tania ! 

Dat ben je zeker, jij bent mijn grote kleine vriend, Frinn ! zeg ik 

Mijn grote, kleine held op pantoffels - mijn pantoffelheld dus 😁
Elke week brengt mama Vitamientje een lading vers fruit naar de klas. 
Tijdens het vrij spel van mijn kleuters, werk ik al het fruit weg. 
Gelukkig kan ik rekenen op wat hulp van juf Joke.
"Fruit voor iedereen"  
Alles wordt uitgesteld op de picknick-tafeltjes die we cadeau kregen van onze oudervereniging 'de Steunwieltjes' 
Gezellig toch ? 




De schooldag vullen we in met het spelen van gezelschapsspelen,
maar dan wel met de leukste - althans volgens mijn kleuters. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten