maandag 16 januari 2023

16 januari 2023

 Gezelligheid kent geen grenzen .. wij spelen samen gezelschapsspelen 

Bordspel: Met Nijntje op stap 

Tante Trijn heeft Nijntje uitgenodigd voor haar feest. 

Nijntje is dol op tante Trijn. Met haar mooiste jurk aan en een cadeautje onder de arm gaat ze op stap.

Onderweg ziet ze van alles dat haar aandacht afleidt. 

Wie brengt Nijntje als eerste bij tante Trijn ? 






Juf Joke en juf Nicole komen gezellig meespelen. 
Zij spelen 'Nijntje kiekeboe' 
Onder de rode schijf zit een varken.
En als ik me niet vergis onder de groene een schildpad.
Maar wie zit er nu toch onder de gele schijf ? 
Een variatie op memory .. 


Ook het puzzelen staat centraal deze week. 
Wie sterk is in puzzelen, krijgt een groot aantal stukken voorgeschoteld. 
Wie nog niet vlot puzzelt, krijgt enkele oefenreeksen aangeboden. 

Gezelschapsspelen spelen .. we doen het veel te weinig. 

Sociale vaardigheden worden geoefend .. 

- beurt afwachten 

- leren winnen of verliezen .. en daar wringt het schoentje dikwijls. 

Zo wil C. niet verder spelen als bij het bordspel van Nijntje hij een beurt moet overslaan 

en even later terug moet naar de startpositie ..

Ik was bijna op het feest ! zegt hij boos. Ik speel niet meer mee ! 😉

O jawel ! .. wij spelen samen verder ! zeg ik. 

Soms verlies je maar soms heb je ook het geluk aan je kant. 

Het werkt ! C. gaat onverstoord verder en komttijdig aan op het feest van tante Trijn 😁


Op de agenda .. Teamvergadering voor Team Tandem ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten