dinsdag 24 januari 2023

24 januari 2023

 

Jarig ? 

Jawel .. zondag bliesNyima 4 kaarsjes uit, vandaag mag Myla 5 kaarsjes uitblazen .. 

Gefeliciteerd meisjes ! 

Op 26 januari is het juf die kaarsjes mag blazen

 .. ik vertel lekker niet hoeveel kaarsjes het er dit jaar zijn 😉

Gezellig samenspelen doe je bij een gezelschapsspel.. daar gaan we .. 
En omdat mijn poëzieboek over kleuren gaat, gaan we vrij maar creatief aan de slag met kleuren. 


Touwen rijgen is een oefening op fijne motoriek. 
De ene keer gaat het touw op en daarna weer neer. 
Helemaal niet eenvoudig. 



Natuurlijk is er ook tijd om gewoon lekker te spelen.

Ook als het koud is, nemen we even een pauze. 
Lekker ingeduffeld trotseren we de koude. 
Na een kwartiertje zie ik kleuters met gezonde blosjes .. Komt door het lopen, zegt Mattheo. 
Het spelen en werken in hoekjes gaat verder. 




De grabbelpaddenstoel gaat de kast in, de mini loco wordt opgediept. 
Hoe werkt het ? 
- Open je loco bambino boekje 
- Open je loco bambino basisdoos en leg deze op het opengeslagen boekje
- Leg  de blokjes met de symbolen op de plaatjes - vergelijk de symbolen
- Neem het eerste symbool - wat zit eronder ? Welk plaatje past onderaan bij de opdracht ? 
Leg het blokje op het bijpassende plaatje
Ben je klaar ? 
Klik je doos dicht en draai om
Heb je de gekleurde bolletjes op de juiste plaats dan heb je alles correct opgelost 
Flink zo ! 


Tot slot spelen we samen nog een spelletje
Rikke tikke tik, wie ben ik ? 

1 kleuter gaat in de speelzaal staan, een andere kleuter duikt onder de deken. 
Als de kleuter de klas binnen komt, zegt de verborgen kleuter "Rikke tikke tik, wie ben ik ? 
Raden maar !! 

We sluiten de spelronde af met het lied van Urbanus 1 - 2 - 3 rikke tikke tik..
ook dit is een raadspelletje (maar dan op la façon d' Urbanus) 😁


Soms is het sterker dan mezelf en plaag ik mijn kleuters. 
Vandaag is Conor aan de beurt. 
Bij het spel 'Rikke tikke tik, wie ben ik ?" heb ik zomaar 2 kleuters onder een deken gestopt. 😁
Als de 2 verborgen kleuters in koor de magische zin uitspreken, gelooft Conor zijn oren niet - 
Hoe kan dit nu ? 
Al even kijkt hij mijn richting uit .. Juf, is dit weer een fopje van jou ?? 

LO met juf Joke ! 

Een aparte les als je het mij vraagt. 
Ik hoor juf Joke instructies geven : .. Klaar voor de ochtendgymnastiek in de namiddag !??? 
😂 dit wil ik zien .. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten