zaterdag 9 oktober 2021

8 oktober 2021

 

Een stille dag in de Tandem.

Heel wat kleuters hebben een extra dag vrij

 en zijn genoodzaakt een bezoek aan de huisarts te brengen. 

De enkele aanwezigen gaan een uitermate rustige dag tegemoet. 

We spelen samen de hele dag door.. 

Welkom in het kabouterdorp ! 
Ook daar dient de herfst zich aan.


Edmond gooit zich op de magneetblokken. 
I did it .. I did it again .. hoor ik hem zeggen. 

In de poppenhoek is men druk in de weer met het verzorgen van de baby's :
Baby's wassen, baby's voeden, baby's klaarmaken voor een herfstwandeling.

Voor Elena de deur uitgaat, kiest ze nog een geurtje uit de collectie parfums.
Liv wil dan weer kreukvrij de deur uit, en neemt de strijk voor haar rekening. 

Op vrijdag is er LO met juf Joke. 
Zij kiest ervoor de kleuters te laten fietsen. 
Dit geeft mij de mogelijkheid om het grof geschut boven te halen en het fietshuis
'insectenvrij' te maken. 
De stofzuiger is mijn bondgenoot bij dit klusje. 
En geloof me .. er wonen immense spinnen in het fietshuis. 
Het is dan ook bijna Halloween ! 
Bij elke luide gil komt een kleuter kijken of het nog wel goed met me gaat 😁
Na elke gil vraag ik me af wie het meest geschrokken is, de spin of ik ?! 


Het is een stralende herfstdag dus eten we 's middags buiten in eigen bubbel. 
Na de middag haal ik het rest-materiaal buiten. (lees ; houten blokken) 
Er wordt gespeeld, ontworpen, gebouwd, enz .. een hele namiddag lang. 
Na enkele pogingen komen mijn kleuters tot een besluit - we bouwen een bed voor de juf ! 
Eenmaal klaar komt er nog een handdoek bij kijken en een kussen. 
Vooruit juf, naar bed ! 
Even later blijk ik sneeuwwitje te zijn anno 2021 😁
De kabouters zijn met 9 in dit moderne sprookje. 
Sneewwitje draagt een jeans en sneakers en de prins heeft allang geen paard meer
maar een auto en smartphone. 
Ik speel het spelletje mee. 
Tot ik iets voel kriebelen .. 
Ik open mijn ogen en Rafaelle strooit kwistig met geplukt gras op mij..
Dat zijn kruiden, juf ! 😊
Daar eindgt het fantasiespel. 
We ruimen op. De dag is om en een zonnig weekend wacht. 
Fijn weekend allemaal en blijf vooral gezond ! πŸ’–






Geen opmerkingen:

Een reactie posten