donderdag 7 oktober 2021

7 oktober 2021

 Aan het begin van een nieuwe schooldag hebben we een ritueel af te werken. 

Schriftjes uit de schooltas,

jas uit,

plassen en handen wassen,

pantoffels aantrekken. 

Wie klaar is, gaat in de kring zitten. 

Vandaag hebben enkele kleuters post gevat onder juf's paraplu. 

(die stond nog te drogen na de regen van gisteren) 

Vandaag schijnt de zon, dus berg ik mijn paraplu veilig op. 
De planning berg ik echter niet op : 
Wij knippen snippers en kleven deze op onze paraplu. 
Wie knipt vlot een doos vol snippers ? 
Wie kan nog extra oefening gebruiken ? 
Wie doseert de lijm voldoende ? 
Er wordt volop geknipt, gekleefd en alle gaatjes worden dicht gestopt.
Stel je voor dat er een lek in je paraplu zit ?! 😁























Nu het herfst is, durf je al eens op een kabouter aanlopen. 
Op het schooldomein is er zelfs een kabouterhuisje te vinden.
De kabouters wonen bij juf op zolder 😁
Voor de gelegenheid heb ik ze even meegebracht naar de klas. 
Soms verdwijnt er een speeltje uit mijn klas. 
Ik vertel mijn kleuters ervoor te zorgen dat mijn kabouters samen blijven
 want ze kunnen écht niet zonder elkaar.
Wanneer het toch zou gebeuren dat eentje de weg kwijt is, huilt hij/zij de hele nacht lang .. 😉
dus opgelet ! 

Het wordt een hele mooie dag.
We eten onze boterhammen onder een stralende zon 
en de hele namiddag lang genieten we samen van deze uitzonderlijke mooie herfstdag.
Het werk halen we in op een regenachtige dag. 


De afsluiter van de dag wordt een taalspelletje "Rarara, wie of wat ben ik ?"
Omdat vragen stellen moeilijk is, stelt juf de vragen. 
De kleuters mogen enkel een ja of neen geven.. meer niet ! 
En of ze plezier hebben met de 'domme'vragen van de juf 
Voorbeeldje - volgens een prentje ben ik een olifant maar dat weet ik natuurlijk niet.
Bij de vraag - Kan je mij opeten ? proesten de kleuters het uit.
Dat spelletje spelen we beslist nog eens. 
Na school breng ik de knutseltassen in orde. 
Ik heb al heel wat knutselmateriaal verzameld en dat moet dringend de deur uit. 
Alleen .. de knutseltassen zijn er niet, ik heb er slechts vier. 
Lees dus zeker je Smartschoolbericht na .. 

Uit de kindermond :

Op het schooldomein moet nog steeds een mondmasker gedragen worden, ook door de juf. 

Nu het weer wat kouder wordt, dampt mijn bril aan door de lucht die vrijkomt via het mondmasker. 

Edmond (Engelstalig) merkt dit op en zegt : "Teacher, you look scary !" 

Ik kan me er iets bij voorstellen en doe er nog een schepje bovenop .. 

I know, I'm the witch of Halloween !! grap ik. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten