maandag 25 oktober 2021

25 oktober 2021

 De herfstvakantie lonkt .. we hebben de eindstreep veilig gehaald ! 

De laatste schoolweek wordt een week vol enge griezeltjes, heksen en kabouters.

Onze fantasie mag zijn werk doen .. 

 Juf leest voor uit 'Heksje Mimi en de maan'


Elke maandag komt juf Nicole een handje toesteken in de kleuterklas. 

Van een extra paar handen maak ik dankbaar gebruik.

We starten de dag met een spelletjesronde.

Twee bordspelen vormen de uitdaging van de dag.

Bordspel 1 : Verzamel zo snel mogelijk de stekels van de egel 

Bordspel 2 : Vul de heksenketel met paddenstoelen. 

Bij beide bordspelen geldt - wie het eerst zijn plaatje vol heeft, is de winnaar. 








Nog ÊÊn keer wordt de puzzelreeks doorlopen.
Ik puzzel 6 stukken, 12 stukken, 16 stukken, 20 stukken, 24 stukken en 36 stukken.





Ook de kniptechniek wordt verfijnd. 
Knip de hoed van de paddenstoel en volg dus de lijn. 
Wie deze opdracht tot een goed einde brengt, mag 5 stippen tellen.










Deze deugnieten bereiden zich voor op een verschrikkelijk, griezelige halloween ! 
Ze knutselen monstertjes en laten liefst de juf doodsangsten uitstaan.  😨

De hele dag door schuiven we groepjes kleuters door. 

Om de dag te eindigen met een  verhaal 

 



Uit de kindermond : 

Ik hoor de oudste kleuters en hun juffen een gesprek voeren :

Waar komt de pompoen vandaan ? vraagt juf Ilse.

Ik kan het niet laten en speel het spel mee - ik steek enthousiast mijn vinger op 

en juf Ilse laat me aan het woord. 

Een pompoen komt uit Delhaize ! antwoord ik.

Fout !  roept juf Ilse. (stiekem is ze blij dat ze me kan afstraffen, vrees ik) 

Uit den Aldi ?! vraagt Ilano. 

😁😁😁

Eerlijk, dit antwoord hadden we niet zien aankomen.  

 

Nog dit .. 

Als je kleuter deze avond nog eens wil kijken naar de maan 

dan is het vast en zeker om te zien of de maan haar slaapmuts op heeft 😉 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten