woensdag 6 oktober 2021

6 oktober 2021

 


Er is er eentje jarig .. hoera .. hoera ..

Elena wordt 5 jaar ! 

Gefeliciteerd ..

Wie jarig is, wordt gevierd mét een kroon, een verjaardagslied
 en een luide hiep, hiep, hiep, hoeraaaaaaaa!
 Elena (en ouders 😉) koos een boek uit de verjaardagslijst 'Lang zullen ze lezen'
En een boek pak je in in 'letterpapier' want letters kan je lezen, net zoals een boek ..

En dus leest juf voor uit 'Noortje in de tuin' 


Ook vandaag valt de regen met bakken uit de hemel.
De regenwandeling laat ik voorlopig voor wat ze is .. wegens té nat.
Binnen is het droog en gezellig warm. 

De opdracht van gisteren moet nog afgewerkt worden.
We kleuren een paar regenlaarzen in, een opdrachtje voor volhouders.
Is de ene klaar dan volgt een andere, zo gaat dat nu eenmaal met een paar laarzen. 
Eén paar bestaat uit twee laarzen.





  

De actie 'Oog voor lekkers' gaat vandaag van start. 
Kleuters die ingetekend hebben, krijgen vanaf nu wekelijks een stuk fruit. 
Een extra opdracht voor de juf : 
Fruit wassen, fruit drogen en schillen. 
Vandaag staat op het fruitmenu een lekkere appel. 
Wie na de appel nog een hongertje voelt, mag het extra fruit van thuis nog opeten. 




We hebben nog één opdracht af te werken van het vorig thema 
"Flanders where champions are born"

Iedereen kampioen ! 
dacht ik (..de juf) 
en dus stak ik mijn kleuters in een regenboogtrui en liet ze schitteren voor de camera.
Néli 

Edmond

Adrian

Conor

Awa

Liv

Liv

Rafaelle

Léon

Ilham

Anber

Jarige Elena !

Wat doe jij ? vraag ik Rafaelle als ik deze foto maak.
Meteen wijst ze naar de sportkrant die in de klas ligt 😂😂
En of ze gelijk heeft ! De kersverse wereldkampioen staat ook zo op de foto.
Wat een opmerkingsvermogen. 

Uit de kindermond : 

Tijdens de middagpauze liepen gisteren 2 mannen van ziekenvervoer de kleutertuin binnen. 

Zij kwamen iemand ophalen maar waren het verkeerde gebouw binnen gestapt. 

Conor volgt het gebeuren nauwlettend op en zegt : 

Juf, die lijkt op mijn papa ! 

Gelukkig begrijp ik waarover hij het heeft - dit uniform is voor Conor zeer herkenbaar 😊



Ook deze vraag doet me lachen : 

Waarom heet jij 'Juf Tania'? 😁

Heerlijk toch !!!

Jude probeert me vandaag uit te leggen waar hij woont - een lesje in topologie dus.

Luister goed hé juf .. je hebt zo'n straat (hij wijst rechtdoor) 

en dan heb je zo'n straatje (Jude kruist zijn armen) 

Wel, daar is het !! 

😂😂😂

Geen opmerkingen:

Een reactie posten