dinsdag 26 oktober 2021

26 oktober 2021

 

Wat hebben wij het druk vandaag .. 

Wie kent dit liedje niet ?! 

Het speelt alvast door mijn hoofd..

Niet alleen de juf heeft het ontzettend druk 

maar ook mijn kleuters krijgen een goedgevulde agenda voorgeschoteld.

Opdracht 1 : Vrije impressie van het bos







Opdracht 2 : 
Rara .. maak de kaartjes los. Luister naar de versjes. 
Plak het juiste kaartje bij elk versje.

Van tak tot tak weef ik een web,
zodat ik straks wat te eten heb .. 
(Ik ben een spin)

Mijn vacht is bruin,
mijn staart lijkt op een pluim ..
(Ik ben een eekhoorn)

Ik ben niet zo heel erg vlug
en draag een huisje op mijn rug .. 
(Ik ben een slak) 

Au pas op, ik prik ! 
Ik word een bolletje als ik schrik .. 
(Ik ben een egel) 

Eerste hangen we aan de bomen,
tot we in de herfst naar beneden komen .. 
(Ik ben een blaadje) 

Spitter spetter spat,
ik ben lekker nat ..
(Ik ben een waterdruppel) 



Het is dinsdag dus staat ook een lesje LO op de planning.
Turnen met juf Tania !! (.. ja ja, je leest het goed !) 
Juf Joke krijgt tijdelijk een andere opdracht dus ben ik aan zet. 
LO met kranten .. een hele leuke activiteit mét inoefening van de begrippen 
op - onder - naast - tussen .. 

De knutseltassen zijn eindelijk gevuld. 
Iedereen krijgt de tas mee naar huis, de lege tassen komen morgen terug mee naar de klas. 
Veel ontdekplezier !! 




Inderdaad .. 

wie intekende op smartschool verwacht ik deze avond op het oudercontact.

Tot dan ! 

Juf Tania 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten