dinsdag 5 oktober 2021

5 oktober 2021

 

Het is internationale dag van de leerkracht.

Wereldwijd worden leerkrachten in de bloemetjes gezet 

en wordt het belang van 'onderwijs voor iedereen' aangekaart. 


Juf Vera - onze vroegere secretaresse - is de eerste om ons te feliciteren.. dank je ! 

Ook juf Margot (vorig jaar K1 / K3 en LO) laat van zich horen .. leuk ! 


Dit gedichtje vind ik in mijn mailbox .. van een collega .. 

💖

Als je er eentje bent,

als je er eentje kent,

als je er eentje gehad hebt,

lang geleden of recent...

dan weet je het gewis : 

sinds mensenheugnis,

hoe onbetaalbaar wezenlijk

een goede kleuterjuf (onderwijzer/leraar)  is. 


Ook Liv verrast het kleurterteam op lekkere brownies. 

De pauze is net iets gezelliger (en lekkerder 😉) dan anders. 

Dank je wel aan de bakker van dienst !

Dit gepersonaliseerde bordje belandt in mijn collectie.
Je mag er je boterhammen op smeren, laat Liv weten. 😁 Super ! 


Er wacht de K2-tjes een helse opdracht : 
Leg een puzzel van 36 stukjes maar opgelet, alle puzzelstukken hebben dezelfde vorm 😁
Omdat het de allereerste keer is, kunnen ze de opdracht per twee aanvatten. 









Na heel veel gepuzzel én overleg zijn ze klaar met de opdracht .. schitterend ! 

Een nieuwe opdracht wacht .. Schilder een waterplas .. 
Helaas is het wachten op een fijne regenwandeling want de regen wil maar niet vallen.


















Na de opdrachten is het tijd voor ontspanning.
De ene stort zich op het spel in de hoeken, een ander leest liever rustig een boek.
Léon leest voor aan .. jawel, zijn pantoffels 😂
Liv heeft mijn voorleesstoel ontdekt.. zij is 'juf van de dag'

En dan krijg ik waar ik op hoopte .. een fikse regenbui !
Net iets té nat om een wandeling te maken 😏
Mijn kleuters begrijpen mijn bezwaar niet - Juf, het regent nu toch ??? 
Ja hoor, maar we wachten tot morgen !! zeg ik. 
Zie ik daar verwarde blikken ?!? 


Op de agenda : LO met juf Joke.
Dit geeft me de tijd om de contactschriftjes na te kijken 
en enkele nieuwe plaatjes in te kleven. 

We kunnen niet van alle kinderen sterren maken maar
we kunnen ze wel allemaal op hun eigen wijze laten schitteren.

Door in te zetten op talenten (zie talentenarchipel) 
gaan we na wie taalknap is, wie beeldknap is of samenknap is .. 
wie muziekknap is, natuurknap, beweegknap of rekenknap is
of wie gewoon zelfknap is .. 
Zoeken jullie het deze avond eens uit voor jullie kleuter ? 


Het eerste heksenfeest komt er snel aan - schrijf je kleuter tijdig in 
zodat de bestelling kan doorgegegeven worden aan de frituur. 



Morgen hebben we een jarige te vieren.. dus knip ik na school enkele kronen.
De boeken van de verjaardagsactie 'Lang zullen ze lezen' liggen klaar.
Aan allen die een boek hebben aangekocht als geschenk voor de klas .. dank je .. 


De schooldag loopt ten einde. 
De directeur brengt nog snel een blitsbezoek aan de kleutertuin 
en zet zijn kleuterjuffen in de bloemetjes.
Voor elke juf is er een cadeautje, deze leuke, sportieve Tandem-T-shirt.
Dank je wel !! 
We zullen het shirt mét trots dragen. 
We hopen stiekem op een korte (fiets)broek volgend schooljaar 😉


Deze komt van onze nieuwe oudervereniging 'de steunwielen'


En deze is voor al mijn collega's :
Fijne dag van de leerkracht ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten