vrijdag 23 oktober 2020

Vrijdagavond, 19.00 uur .. even het laatste nieuws meepikken - de tekst schrijf ik morgen.  

Nieuws uit Fabeltjesland ! 


Feest voor Truus de Mier 

Ik ben Truus de Mier. Vandaag ben ik jarig. 

Daarom geef ik een groot openlucht-feest in het bos waarop alle dieren uitgenodigd zijn.

 Ik heb aan alles gedacht : Muziek, eten, drinken, versiering .. 

Komen jullie ook meevieren ? 

Wie naar een feest gaat, moet er goed uitzien. 

Geef jezelf een feestelijk boskapsel. Aan de slag en tot straks ! 

Liefs, Truus xxx 


Natuurlijk gaan we graag naar het bos-feest van Truus de Mier. En dat feestelijk boskapsel .. daar maken we meteen werk van. We trekken de schooltuin in op zoek naar allerlei kleurige herfstmaterialen.




Een herfstmand vol 'groen-materiaal'. De herfst is ook mooi als je het zo bekijkt. 
Vince doet de ontdekking van de dag. In de schooltuin staat een 'heksenketel' 
Zou er hier een heks wonen, juf ? vraagt hij zich luidop af. 
Ik denk het, Vince .. nu onze buitenkeuken open is, komt zij hoogstwaarschijnlijk lekker heksensoep voor ons koken ๐Ÿ˜Vince is er precies niet gerust in. 
Matheo kan het amper geloven : En we hebben al een school-spook ook, juf !
Dat is waar !! bevestig ik.  
(Verklaring : Heel af en toe zwaait de klasdeur open tijdens het voorlezen van een verhaal. Hier zit de wind natuurlijk voor iets tussen รฉn het feit dat de nooddeur van de klas openstaat. Dus vertel ik mijn kleuters .. het school-spook is er en wil graag met ons meeluisteren ๐Ÿ˜๐Ÿ˜)


Materialen ordenen en kiezen maar ..




Wij zijn helemaal klaar voor het bos-feest ! Zijn we niet knap ?!













Samen op weg naar het bos-feest !

Samen op de foto !



Het is feest !









Dank je juf Cheyenne voor de fotoreportage ..

Het weekend staat te drummen, maar eerst de klas nog even volledig ontsmetten.
Als ik eindelijk klaar ben met dit dagelijkse klusje, ontdek ik dat er nog collega's in de weer zijn op school. 
Nu de heuvel opgehoogd is, kan die ingezaaid worden.
Meester Ken en juf Kelly harken de oneffenheden weg en dan wordt de heuvel ingezaaid.
' t Is Engels gras ! laat juf Kelly weten. Heel sterk gras, lijkt op weidegras .. 
Echt ??? vraag ik .. How nice !! ๐Ÿ˜







Geen opmerkingen:

Een reactie posten