maandag 19 oktober 2020

19 oktober 2020

 


De Fabeltjeskrant is er ! 

Deze week leest juf elke dag het nieuws uit Fabeltjesland voor. 

De oortjes zijn gespitst - Meneer de Raaf heeft alvast een opdracht voor ons

Dag beste kinderen. Ik ben Meneer de Raaf en samen met Meneer de Uil hou ik een oogje in het zeil. Zo loopt alles vlot in ons Grote Dierenbos. Van Juffrouw Oievaar met al haar regeltjes krijg ik soms een beetje hoofdpijn. Gelukkig kan ik altijd op mijn goede vriend Lowieke de Vos rekenen om samen iets te eten en te drinken in het Dierenbos café het Praathuis. Een fris drankje en een lekker hapje - meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn ! 

Opdracht : In de winter is het voor mij moeilijk om eten te vinden. Maken jullie een vetbol om mij en mijn vogelvrienden te helpen ? 

Even online nagaan hoe je dit doet .. en dan, handen uit de mouwen ! 

(foto's volgen) 

In de crea-hoek is iedereen aan de slag met een krant. 
Meneer de Uil is immers dol op zijn Fabeltjeskrant en alle nieuwtjes uit het dierenbos. 
Maar wist je dat je met kranten heel leuk kan knutselen ? Scheuren en kleven maar. 











In de boshoek klein-wereldmateriaal hebben de kleuters dé ontdekking van de dag gedaan..
Er zijn gelijkenissen en verschillen tussen de kabouters en dus gaan ze sorteren. 
Meteen daag ik de kleuters uit om het aantal identieke kabouters te tellen. 
Wiskundige initiatie ten top ! 




In de namiddag wordt het pas rustig in mijn klas. 
Mijn prutsen leven zich grondig uit in een lesje LO (lichamelijke opvoeding/sport) 

De juffen zijn nog lang niet klaar want er is nog een online personeelsvergadering. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten