woensdag 21 oktober 2020

21 oktober 2020

 Nieuws uit Fabeltjesland !

Op nestenspeurtocht met Gerrit de Postduif

Dag lieve kinderen, ik ben ome Gerrit. 
Vroeger was ik de vliegkampioen van Fabeltjesland. 
Maar na een sportblessure moest ik postduif worden. 
Al meer dan 50 jaar breng ik brieven en pakjes rond.
 Ik weet dan ook iedereen wonen, van het hoogste uilennest tot het kleinste mierengaatje.

Opdracht : Speel je mee het nest-kwartet in het bos ?
 Verdeel de klas in vier groepen. Elke groep heeft vier voorwerpen en legt deze veilig in zijn nest. 
Bij het startsignaal gaan alle kinderen op zoek naar materialen uit een ander nest. 
Telkens één kind bewaakt het eigen nest. 
Wanneer iemand het ander nest binnendringt, mag hij één voorwerp meenemen. 
Dat voorwerp wordt naar het eigen nest gebracht en bij de andere voorwerpen gelegd. 
De groep die als eerste vier gelijkte voorwerpen in het nest heeft, is gewonnen.  
Veel plezier !

Maar er is ook nieuws uit de Tandem !
K2 meets K3 .. 
Vandaag staat een klusjesdag gepland in de Tandem ! 
Enkele ouders hadden hiervoor ingetekend maar ook nu is corona spelbreker. 
Juf Kelly gooit zich op de buitenkeuken. 
Even later komt juf Ilse ter ondersteuning aansluiten - samen gaat het zoveel beter. 
En omdat juf Kelly niet in de klas komt vandaag, worden haar bengels verdeeld. 
Mij hoor je niet klagen. 
Het is heerlijk om mijn kleuters van vorig schooljaar terug te zien. 
Er worden deze voormiddag dan ook heel wat herinneringen opgehaald.  
Maar er wordt ook in de klas flink doorgewerkt ! 
Schilderen, knippen, boetseren en gewoon gezellig samen spelen.











De buitenkeuken in opbouw. Onder de mondmaskers zitten juf Kelly, juf Ilse en meester Ken verborgen. De overige juffen zijn aan de slag in de klas en zullen deze namiddag aansluiten.
Het wordt een zeer drukke dag, zoveel is zeker ! 

















De schooldag sluiten we af met een verhaal "Trixie de heksenkat" 
 


Jassen aan, schooltassen vullen, kleuters verzamelen voor de opvang en de buskinderen veilig op de schoolbus zetten. 
Klas opruimen, klas ontsmetten, een snelle hap .. en dan snel ik naar de klusjesdag. 
De wilgenhutten moeten dringend opgebonden worden. 
Een taak die juf Muriel en ik heel graag op ons nemen. 
Alleen staat er een harde wind .. en als ik op de ladder sta, hoop ik er niet af te waaien. 
(foto's volgen) - even geduld !!! 

De buitenkeuken krijgt vorm ..super !




Wilgenhutten invlechten samen met mijn collega .. gezellig en rustgevend ! 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten