donderdag 8 oktober 2020

08 oktober 2020


Ook deze ochtend sta ik al heel vroeg met het strijkijzer in aanslag.
Er moet nog één gordijn gestreken worden, weg met de 1000den kreuken !
Ik zie het allemaal liever kreukvrij 😉

Net op tijd klaar voor een nieuwe schooldag.
We starten de dag in de kring.
Goedemorgen allemaal !  zeg ik.
Waarop Matheo zegt : Comment ça va ? 
Aha, meertalig Matheo ?!? 😊

Ook een taalactiviteit staat op de planning - Lees je nog eens voor uit 'een oerwoud vol dieren' ? smeken de kleuters. 
Daar gaan we - een verhaal op rijm : 
Een oerwoud vol dieren
je moet het gaan zien
de ene heeft strepen
die ken je misschien 

De tweede een slurf,
de derde een klauw
en die in de boom 
lijkt wel wat op jou 

Een oerwoud vol dieren
kom - blader maar door 
let op - want ze stellen 
zichzelf aan je voor. 

We hebben nog wat opdrachtjes in te halen. 
Waar blijven die tanden voor krokodil ? 

Ik ben de grootste der krokodillen
'k Ben stapeldol op neuzen en op (kleuter)billen
en zeg niet : dat is onzin
hij maakt vast een flauwe grap
want als je heel dicht bij me komt
neem ik een hap ! 😊
Dat is brullen bij mijn kleuters - knippen maar ! 





Mama Vitamientje is blijkbaar heel goed op de hoogte van ons thema 'beestig geestig'
Voor de tweede week op rij koopt ze kilo's bananen voor onze kleuters. 
Zou ze stiekem mijn verhaal gehoord hebben ? 

Wij zijn de slimste apen
dat kun je wel zien 
je kent ons van de dierentuin of televisie misschien
we eten graag bananen maar lusten ook bonbons
en eerlijk - grote mensen - die lijken op ons 😀
Onze 'kleine aapjes' uit de kleutertuin zijn alvast blij met deze zoete lekkernij. 
In een mum van tijd zijn alle bananen weggewerkt. 

Ook mijn schaar verschijnt nog eens ten toneel.
En ze heeft weer kuren .. ze knipt en hapt  .. en verdeelt mijn blaadjes in puzzelhelften.
Wie helpt juf de puzzel te maken ? 
Helpers genoeg ! 










Wie klaar is met de opdracht, vertrekt naar de hoeken .. op naar een volgende opdracht.
Aan deze vloerpuzzel is heel wat werk ! 
Samen sterk ! 


In de boetseerhoek kan je leuke dieren boetseren maar mijn kleuters verkiezen 'klauwen'
Ze kleven de geboetseerde klauwen op hun vingers .. best eng ! 
En na een drukke dag in de Tandem zijn we toe aan wat rust.
Slaapwel iedereen ! 

Bericht : 
De inschrijvingen voor 'Oog voor lekkers' zijn afgesloten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten