woensdag 7 oktober 2020

07 oktober 2020

 

We zijn nog lang niet uitverteld over de dieren wereldwijd, het is dan ook een beestig-geestig-thema.
Er zijn grote dieren en er zijn kleine dieren ..
Er zijn dieren die behoren tot de categorie huisdieren,
anderen leven op de boerderij en brengen we onder in de categorie boerderijdieren
en nog anderen behoren tot de wilde dieren. 

De dag begint met een verhaal op rijm.
Elk dier stelt zich voor en de kleuters kunnen op zoek op een grote zoekplaat 
- waar zit het dier verborgen ?

En natuurlijk zijn er een aantal opdrachten die de kleuters kunnen oplossen.
Opdracht 1 : Vervolledig het plaatje ! 
Van wie zijn de pootjes ? 
Zoeken maar ! 
En kunnen de kleuters de dieren benoemen ? 









In het boek op rijm stelt de krokodil zich voor ..
Tot groot plezier van de kleuters lust de krokodil snotneuzen en een kleuterbil 😁
Dat is niet waar, juf !! roepen mijn kleuters in koor.
Toch wel ! zeg ik .. Het staat allemaal te lezen in mijn boek. 
Maar wat is een krokodil zonder tanden ?
Zo kan ze toch niet happen in die kleuterbillen ! 
Dus volgt een nieuwe opdracht : Knip tanden voor de krokodil. 
En dat doen mijn kleuters met veel plezier.




We oefenen ook een lied in ! Zingen maar ! 
Eenmaal de melodie gekend is, gaan we spelen met het lied. 
Het is woensdag, een halve schooldag dus voor de kleuters. 
Om 12.15 uur zie ik de kleuters vertrekken. Ik blijf nog even.
Sommige kleuters moeten de schoolbus op en een andere groep wordt begeleid naar de opvang.

Klas ontsmetten en alle stoelen, banken, speelgoedbakken moeten de hoogte in want op woensdag komt de poetsvrouw - het ontsmetten van stoelen, tafels, banken en speelgoed of andere gebruikte materialen is voor de juf. Pas om 13.30 uur kan ik vertrekken. 

En als je denkt dat juffen vrij zijn op woensdag dan heb je dit mis. 

De facturatie voor september moet gemaakt worden. De blog wordt aangevuld. 

Een uitstappenfiche moet worden aangemaakt voor de uitstap van 15 oktober naar het bos. 

En ik kan beginnen nadenken over nieuwe doelstellingen voor een nieuw thema "Wandelen tussen bomen"

Belangrijk bericht :

Morgen worden de inschrijvingen voor "Oog voor lekkers !" afgesloten. 

De inschrijvingen moeten binnen voor 10.00 uur. Wie nog wil inschrijven.. haast je .. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten