We starten de schooldag met een luisterdictee en oefenen nogmaals onze kleuren.
Kleur de paraplu en laarsjes rood. Kleur de regenjas groen. Kleur de broek en regendruppels blauw. Kleur de herfstblaadjes geel en bruin.
We werken ons kunstwerk af met een boom van krantenpapier, een oefening op vormscheuren.
Maar hoe ziet een boom er ook alweer uit ? Een stevige stam en een kruin vol takken.
Later komen de herfstblaadjes er nog bij.
Een nieuwe techniek .. schilderen op glasplaat ..
Hoe dit werkt ?
Jullie kleuters weten er alles over .. bovendien vinden ze het verrassend om deze techniek uit te voeren.
Wie klaar is met de opdrachten wacht een grote uitdaging.
Puzzel 36 puzzelstukken bij elkaar.
In deze puzzels zit een extra moeilijkheidsgraad verborgen -
en vist een verhaal op vooraleer de kleuters naar huis gaan.
en verlucht.
We proberen het voor iedereen veilig te houden.
Uit de kindermond
Zoals jullie weten, eten wij elke middag gezellig in onze klasbubbel.
Maar af en toe valt er al eens een beker water om en dan nog meestal bij dezelfde kleuter.
Is het weer zover ? vraag ik.
Ik was het niet ! antwoordt de kleuter verbolgen.
A neen ? Wie deed dit dan wel ? vervolg ik.
't Was de wind ! krijg ik te horen 😁
Deze kleuter krijgt een tien op tien voor creatief denkvermogen.
Beste ouder(s),
Kijken jullie de communicatie via Smartschool eens na ?
Jullie kregen voorbije zondag een bericht van de juf.
Graag zou ik weten wie actief is op Smartschool .. dus plaats snel een reactie.
Dank je !
Geen opmerkingen:
Een reactie posten