zondag 4 oktober 2020

5 oktober 2020

 Dag van de leerkracht !

Vandaag worden wereldwijd de leerkrachten in de bloemetjes gezet ..
dus voor alle collega's 'Fijne dag van de leerkracht !' 

Ook Liv (eerste kleuterklas) weet ons te verrassen. 
Zij maakte met mama versgebakken koekjes voor de kleuterjuffen
en een hartje kregen we er zomaar bovenop. 
Dank je wel, Liv (en mama !) 
Ook de directeur weet ons te verrassen !

Altijd eigenlijk, maar in het bijzonder vandaag, is het dag van de leerkracht.
Graag wil ik van dit moment gebruik maken om jullie eens extra te bedanken 
voor jullie inzet en flexibiliteit voor ONZE school en ONZE leerlingen.
Wat ben ik verdomd fier op wat jullie elke dag voor ontzettend veel kinderen betekenen !
Om de warmte die jullie uitstralen.
Bij deze een warme oproep om dit vol te houden, 
ook tijdens de moeilijke momenten die zeker nog ons pad zullen kruisen. 
Om deze warmte vast te houden alvast dit presentje .. 
Kristof De Baere
 
.. en het presentje, een warme trui voor de koude dagen ! 😀

Terug van weggeweest - de kwaaltjes zijn weggebleven 
en dus kan ik weer aan de slag in mijn klasje. 
We hebben nog wat opdrachten in te halen ! 

We beginnen de klasdag met een gesprek.
Waarom was je er niet, juf ? 
Ken je ons nog ?
Iedereen heeft wel iets te vertellen maar uiteindelijk komen we tot de conclusie 
dat we blij zijn elkaar terug te zien. 
Klaar voor een nieuwe dag op de Tandem ! 


Eerste activiteit van de dag : Een versje aanleren ! 

Er was eens een leuke bruine hond
die zocht zijn staart en draaide in het rond
Hij wilde naar het staartje springen
en maakte steeds maar grote kringen
Toen dacht hij : Ik geef het op ! 
Die staart staat te ver van mijn kop ! 


Opdracht 1 : Zoek het staartje van elk dier ! (Vrij vertaald : Van wie is deze kont ? 😉)
Mijn kleuters klaren dit klusje in een mum van tijd. 
Mooi zo ! 






Opdracht 2 : Strepen voor de kat ! 
Teken met houtskool strepen voor de kat - de houtskool wordt wazig door het vegen met een pluim.
Wat een ontdekking ! 
En zo leren we een nieuwe tekentechniek kennen. Leuk toch ?! 

Kenza doet het even voor. 
Nu kan Ella aan de slag onder het goedkeurend oog van Kenza.







Opdracht 3 : Klei je mee ? 
Sofia vormt scherpe tanden voor de krokodil. 
Ziet er best eng uit hoor, Sofia ! 
Leuk werkje.
Al snel is het tijd voor de middagpauze. 
Wie warm eet, trekt naar de refter. 
De boterhameters blijven bij juf in de klas, in onze klasbubbel dus. 
Ik geniet van een rustig etentje met mijn sloebers. 
En dan vraagt Matheo zich luidop af waarom ik de ene keer verse soep meebreng
en de andere keer -zoals vandaag- een vers slaatje eet. 
Meteen ontstaat een leuk gesprek. 
Ik lust graag worteltjes ! zegt er eentje.
Ik lust tomaat maar geen sla ! zegt een ander.
Eitjes zijn ook zeer lekker ! verklaart een ander. 
Iedereen heeft wel iets te zeggen. 
Als ik eindelijk stop met eten, wil Matheo weten wat ik met de komkommers zal doen ?!? 
Die zijn voor de kippen ! lach ik.
Jammer, want ik lust dat ook ! antwoordt Matheo. 😁

Gelukkig blijft het droog tijdens de middagpauze dus trekken we naar buiten, een frisse neus halen. 
De kleuters zijn uitgelaten en de juf ook.. want nu mag/kan ik eindelijk ook naar buiten. 


Na de middag is er een lestijd LO voorzien met juf Margot.










 
Ik maak gebruik van deze lestijd en kijk de contactschriftjes na en kleef wat nieuwtjes in. 
1. Oog voor lekkers - fruit op school
 (inschrijven kan tem 7 oktober / op 8 oktober wordt de bestelling geplaatst) 

2. Groene werkdag op school 
Wie zin heeft om een handje toe te steken, kan zich aanmelden via het inschrijvingsformulier.
Jullie spelende kleuter zal je dankbaar zijn. 

3. Luizenalarm in de Tandem ! 
Er werden luizen gesignaleerd in de klas van je kleuter. 
Controleer de haren van je kleuter dagelijks - dit voorkomt heel wat ellende. 
Heb je de controle uitgevoerd, zet dan een kruisje in het vierkantje op de sticker in het contactschrift 


1 opmerking: