dinsdag 6 oktober 2020

6 oktober 2020

 Soms heb je van die dagen .. je weet wel ..

Wel, vandaag is het zo'n dag, .. een dag vol misverstanden !

Mijn dag begint met een strijkijzer in de hand. Vorige week kregen we water in de klas en de gordijnen waren kletsnat. Een ferme draai in de wasmachine bleek de enige oplossing. De gordijnen kregen een wasbeurt maar ze waren niet om aan te zien.. gekreukt bij het drogen en dus vroegen de gordijnen om een heet ijzer. Dus voor dag en dauw naar school, mondmasker opzetten en strijken maar. Helaas had ik maar tijd voor één gordijn, de rest is voor een andere vroege morgen in de Tandem. 


 Joepie, we hebben een jarige te vieren !

Ik kijk snel naar de klaslijst en Vince prijkt op 6 oktober als jarige van de dag. 

Even later brengt een stagiaire mij twee cakes. Nietsvermoedend denk ik dat ze van Vince zijn. 

Vince zet het op een huilen : Ik wil geen cake ! 

Ik steek het op de leeftijd .. een jaartje ouder worden doet altijd een beetje pijn weet ik😉. 

Een hele morgen laat Vince weten geen cake te willen. Ik probeer hem te overtuigen. 

Mijn overtuigingskracht is groot. Juf Ilse hoort mijn betoog ..

O jufke Tania, ik ben je vergeten zeggen dat de cakes van Elena zijn .. zij is ook jarig vandaag ! 

Snel tussendoor de klaslijst er nog eens op nalezen. 

Juist, Elena mag vandaag ook 4 kaarsjes uitblazen

en de cakes zijn dus van haar. Wat overkomt me toch ?!? 😁

Een dag vol misverstanden .. ik zei het toch .. 


Na de kat als huisdier hebben we het vandaag over een andere kat, 
een wilde kat - zo eentje die je nooit zonder handschoenen aanpakt .. de leeuw ! 

De kleuters kleuren de leeuw in en knippen tot slot repen om de leeuw veilig in een kooi te zetten. 

Helaas, het moet ! Leeuwen zijn nu eenmaal gevaarlijk voor kleine kleutertjes. 

Stoer als Vince is op zijn vierde verjaardag zegt hij dat hij niet bang is van een leeuw. 

Ik anders wel ! zeg ik. En dan wint Vince mijn hart : Ik zal je beschermen, juf ! 

Quinten heeft anders ook nog een oplossing : Kan jij snel lopen, juf ? 

Dan moet je gewoon heel snel weglopen.  Dat is ook een optie 😁

Bedankt voor de tip Quinten.










 
Ondertussen heb ik een huisjesslak gevonden in de gebouwen van de kleutertuin.
Ze geeft niet thuis maar hier weet ik raad mee. 
Juf Kelly lacht om hetgeen ik doe.. 
Ik zoek een stukje keukenpapier en de plantenspuit maakt alles vochtig. 
Wat doe je toch, juf ? willen de kleuters weten. 
Ik leer de slak zwemmen ! grap ik. 
Even later is het zover - de slak komt uit het slakkenhuis en gaat op wandel !
(tot groot plezier van de kleuters)
En raak je de voelsprieten even aan dan is ze zo weer weg. 
 



In de namiddag is het feest ! 
De twee jarigen zoeken elkaars gezelschap.
Een lied, een kroon en een luid verjaardagslied en evenveel hiep hiep hoera's .. en dan is er cake.
Vince heeft zijn mening bijgesteld nu hij weet dat de cakes van Elena zijn en proeft .. lekker !!  


En natuurlijk zijn er (klas) cadeautjes. 
Elena koos voor het boek  'Piraten' en 
Vince koos voor een doos vol speelgoed waarbij kleuters de fijne motoriek kunnen oefenen. 
Dank je wel aan de ouders voor de fijne klasgeschenken. 



In de klas van juf Muriel zijn ze reeds toe aan de herfst. 
Quinn komt fier haar schilderij tonen. 
Dat heb je mooi gedaan, Quinn ! zeg ik. 
Maar wie heb jij ingeschilderd ???
Dat is meme Uil ! zegt Quinn. 
Juf Muriel ligt in een deuk - dat ze dat net tegen jou zegt ! lacht ze.  
Hoezo, beste collega ? Ik ben in de fleur van mijn leven !  
 
En omdat juf Joke gisteren niet in de bloemetjes werd gezet op dag van de leerkracht,
besluit ik haar te verrassen. 
Ik hoop dat ze het een tof cadeau vindt.
Van de ICT-co ontfutselde ik een doosje en dat doosje pak ik heel mooi in. 
Deze namiddag is het zover - juf Joke krijgt het cadeautje toegestopt. 
De collega's zijn op de hoogte van mijn streken. 
 O zo leuk, kirt juf Joke. 
Ik speel het spel mee : Ja hé !!! 
Als ze het doosje ontdekt, vindt ze me net geen serpent 😁
Wel, juf Joke .. nu zal je nooit meer vragen hoe groot die Apple- tv wel is 😂 
(Toen juf Joke te horen kregen dat we een Apple-tv kregen, vroeg ze zich af waar we dat nu weer zouden hangen - straks hangt het hier vol schermen !!)  
 




 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten