vrijdag 29 april 2016

29 april 2016

Vrijdag .. fruitdag ..
en daar heb je papa Freddy weer. 
In zijn eentje schilt hij een hoop appels voor onze kleuters. 
Dank je wel ! 


Vandaag staat een belangrijke opdracht op de agenda ..
Wij knutselen een cadeau voor moederdag.
Wat het wordt blijft alsnog een geheim. 
Maar het wordt zeker mooi !! 
 Iedereen is druk in de weer met Fimo (een soort plasticine)
 We kneden en rollen 'slangen'
 En je handen krijgen er meteen een 'raar' kleurtje van.
 We beginnen met een aantal basiskleuren .. 
wat dan volgt houden we strikt geheim.
Het resultaat is een bonte, vrolijke mengeling van kleur. 
De vormpjes gooi ik deze avond nog in de oven, maar eerst veilig thuiskomen met mijn lading. 

Op vrijdag is juf Anne er niet en 
juf Kelly is met het derde leerjaar op GWP ..
dus gaan de K3-tjes vandaag samen zwemmen met juf Ilse en juf Lien (eerste leerjaar)

In de namiddag neem ik een paar K3-tjes van juf Ilse over 
want sommige sloebers hebben 'the friday-blues'
Mijn meisjes .. 5 stuks in totaal (toch voor deze namiddag)
Mijn stoere binken ..16 stuks sterk
Maar niet gevreesd, wij meisjes staan ons 'mannetje'
In elk geval, het wordt een fijne (speel)namiddag ! 
Samen puzzelen
Ik ontdek het magnetisme
Vic heeft een 'rug-sparende' opruimtechniek gevonden : 
Je maakt gewoon gebruik van het magnetisme ! 
Leuk gevonden, trouwens.
Met een bouwplan en mecano aan de slag  
Enkele schroefjes draaien en klaar ! 

Spelen met magisch zand .. steeds een magisch moment !
En bij het bouwen van een knikkerbaan is er altijd dolle 'rol'pret


En in de speelzaal worden 'grootse' constructies opgezet








Na school nemen de collega's afscheid van juf Melia (vierde leerjaar)
Vanaf 10 mei gaat ze voor een volledige wending in haar loopbaan. 
We wensen haar het allerbeste toe en heel veel succes met haar onderneming. 
Het gaat je goed, juf Melia ! 
Dikke kus van ons allen 
Xxx






1 opmerking: