donderdag 28 april 2016

28 april 2016


K2 op medisch schooltoezicht 
 Vandaag zijn we niet in onze klas te vinden,
we 'spelen' een hele voormiddag op verplaatsing.
 De wachtkamer van het dokterskabinet wordt onze nieuwe klas.
 Er wordt verwacht dat het er enigszins rustig is ! 
Moet je echt eens proberen met 15 'kwebbels'
 Een eerste opdracht is een denk/kleuroefening .. 
je concentreren in een nieuwe omgeving blijkt niet zo eenvoudig.
 Er wacht mijn kleuters een bezoek aan de dokter, aan de verpleegster en 
een praatje met de psychologe van het CLB.
Dit doen ze helemaal zelfstandig, de juf wacht in de wachtkamer.
 Naast enkele geheugenoefeningen, 
wacht nog een controle op het zicht, het gehoor en de fysieke paraatheid van de kleuter. 
Het resultaat van deze screening krijg je over enkele dagen onder gesloten omslag.


 Na het denkwerk, oefenen we nog wat op de fijne motoriek via allerhande spelletjes..leuk hoor ! 


 En dan is het pauze ! 
Geen speeltijd voor de kleuters maar we eten gezellig samen ons tussendoortje.






En na een hele lange voormiddag van stil zijn en stil zitten zijn we rond met het medisch onderzoek. 
Op naar de eetzaal waar een kom dampende frietjes op de kleuters staat te wachten. 

In de namiddag werken we verder aan ons "geheim" project voor moederdag. 
Maar hierover kan ik -om begrijpelijke redenen- niet veel kwijt !!

Uit de kindermond :
Tijdens het medisch onderzoek komen we wat in tijdsnood.
We moeten immers stipt om 11.30 uur kunnen vertrekken van school naar de eetzaal.
Len -die enkel op donderdag op school eet- maakt zich zorgen. 
Hij stapt op de verpleegster af en vraagt :
 "Zal ik op tijd zijn voor de frietjes ?" 

In de namiddag komt Nikolaï naar me toe.
"Ik kan niet meer plassen !" 
Het is me een raadsel, tot ik eens aandachtig kijk ..
Nikolaï heeft zich tijdens het onderzoek moeten uitkleden 
maar tijdens het aankleden liep  het mis ..  
de rits zit achteraan ..
geen wonder dat hij niet kan plassen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten