zondag 10 april 2016

10 april 2016

Dag des oordeels .. 
vandaag wordt Parijs-Roubaix gereden.
 Onder een stralende zon rijdt het peloton door de Hel van het Noorden.
We zien het graag gebeuren .. 
met grote ogen volgen we het spektakel.
Zou het .. 
Kan het .. 
Wordt Tom Boonen eindelijk recordhouder in deze kasseiklassieker ? 
We hopen het met heel ons hart ! 
En met mij velen, zo blijkt ! 
Juf Anne en juf Vera supporteren alvast met me mee.
 Een boeiende wedstrijd, één voor één laat een selectief groepje de favorieten achter zich ..
Cancellara, Sagan, Kristoff .. 
De spanning stijgt ten top - ik kom net niet op hartbewaking terecht ! 
Juf Vera zweet dat het geen naam heeft en 
drinkt een koffie met een versterkertje (cognac) - doet zo'n goed aan het hart (beweert ze)
Juf Anne heeft de champagne al opgediept. 
En dan .. nog 2 km te gaan met twee renners en ja .. Tom is er ook bij. 
Twee appelflauwtes verder, kennen we de winnaar.
Ik beland in een dipje, Hayman is de winnaar .. Tom Boonen tweede ..
Mooi, maar niet waar ik van droomde. 
Mijn collega's schieten in een collère en we smeden plannen. 
Van Marcke is de zondebok. 
Tom kon de sprint niet tijdig aangaan
en daardoor mist hij de afspraak met de geschiedenis. 
Ons hart breekt ! We hadden het hem zo gegund. 
 Mijn collega's brengen troost.
Juf Vera : "Ik denk dat er nog hoop is en dat Tom nog een jaartje gaat koersen."
"Van Marcke staat toch maar mooi niet op het podium en Tom wel !"
Magere troost maar het helpt wel. 
Dank je collega ! 
Juf Anne : "Eén positief ding nu .. Boontje doet misschien nog jaartje bij, 
hij kan het en is 
vééééééél beter dan de rest van de Belgen. 
Wat volgt is nog een paar flinke krachttermen van juf Anne en 
een uitspraak over Sep die ik hier niet durf te herhalen. :-)
 Maar gelijk heeft ze ! 
 
 En bespeur je morgen enige treurnis .. de oorzaak ken je alvast. 
Geldt deze cartoon ook voor Parijs-Roubaix ?? !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten