dinsdag 26 april 2016

26 april 2016


Vandaag zijn we te gast in het rust- en verzorgingstehuis Dr Coppens.
Tussen twee hagelbuien door reppen we ons naar onze bestemming - 
een oefening snelwandelen wordt het want de regenbuien zitten ons op de hielen.
Maar we halen het .. én helemaal droog .. 

Het is 13.30 uur ..
De oma's en opa's zitten reeds ongeduldig op onze komst te wachten
en dan volgt een eerste kennismaking..
we rollen een bal naar elkaar en zeggen onze naam ..
alhoewel mijn kleuters er alles aan doen om de bal in hun bezit te krijgen ;-)
De oma's en opa's laten alles maar gebeuren .. 'Da's jong hé !' hoor ik ze zeggen 'Hoe hebben wij vroeger niet geravot !' 
Hoor ik daar enig jeugdsentiment ??
Na de kennismaking gaan we spelen in kleinere groepjes : 
jeugdig enthousiasme tegen levenswijsheid !
En het klikt  .. 
Ian krijgt een uiteenzetting over het wiel van de rolstoel.
Eventjes aandacht aub en enige concentratie wordt vereist ! 
Zoek de verschillen ! 
Jurre is wat blij met de extra aandacht : 'Kijk, juf Tania .. ik heb twee nieuwe vriendinnen'
Hand in hand zitten ze aan de tafel en de dametjes stralen ! 
Ook Pieter heeft er 2 nieuwe vriendinnen bij .. ze zijn dol op hem ! 
Jethro zijn 'compagnon' is nog een actieve dame. Geweldig vindt hij het ! 
En dan beginnen ze samen aan een nieuwe uitdaging, het muzikaal pak ! 
De oma's en opa's lezen de opdrachten voor en 
samen met de kleuters voeren ze dan de opdrachtjes uit..leuk !! 

Gheorghii helpt waar hij kan .. fantastisch .. hij gaat nog net niet op stap met een rolstoel !
En dan is het bingo-tijd ! 
Dit hebben de bejaarden nog gespeeld ! 
Eventjes kijken en vergelijken ..
de identieke afbeelding vinden ..
en bij een volle kaart schreeuw je gewoonweg BINGO !! 
Oud en jong .. ze krijgen er maar niet genoeg van ..
Ook de voeldoos kent heel wat succes !
Maar hoe heten de voorwerpen alweer ?? 
De bejaarden denken zich suf 
maar met wat hulp van de nieuwe kleutervriendjes 
raakt het mysterie snel opgehelderd.

Xavier en Gheorghii vinden het hier wel héél erg leuk ..
of hangt er deugnieterij in de lucht ?? Ik denk het wel !! 
En dan is het show-time !
Jurre en zijn vriendin gaan er helemaal voor !
En plezier dat ze hebben ! Jong van hart en geest doet goed, zo blijkt !
En de dametjes toveren hun meest charmante glimlach tevoorschijn.
Het doet hen deugd, dat jonge grut !
Maar ons Kiara heeft 'the biggest smile'
Izabella geniet van het leven door een roze bril .. 
En volgens Kiara en haar nieuwste vriendin zit het wel 'snor' vandaag ! 
Van een generatiekloof is hier geen sprake.
En dan is er taart !! 
Iedereen schuift een stoel bij aan een immens lange tafel !
Dat wordt smullen : 
Fruitsla met fruitsap voor de kinderen, 
taart (biscuit) en koffie voor de bejaarden







Ons bezoek zit er nu bijna op ..
We nemen afscheid en de bejaarden beloven ons een tegenbezoek op de Tandem.
"Dan gaan we spelen met de parachutte" belooft Xavier.
Deze dametjes zullen er zeker zijn, want zij hadden de namiddag van hun leven.
"Best vermoeiend .." geven ze toe "maar ze zij n toch o zo lief !"
Nog een laatste dansje en dan moeten we echt gaan .. 
Tot gauw, in de Tandem ! 

In een nooit geziene pas stappen we naar school, net op tijd ! 
Ik lever de kleuters netjes af bij de mama's en papa's en 
spurt nadien terug naar het verzorgingstehuis,
waar de leerlingen zorg voor de jury moeten verschijnen -
zij krijgen een aantal vragen voorgeschoteld over hun GIP ( Geïntegreerde Proef) 
18.00 uur : Het werk zit er op ! Ik kan naar huis ! 
Nu nog even de blog aanvullen en dan ga ik over tot rust ! 
Tot morgen allemaal !! 

3 opmerkingen:

  1. Heb je je plaatsje al gereserveerd.. je moet er vroeg bij zijn hoor... maar je weet, in nood willen Lucje en ik je altijd verzorgen... xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jullie plaats gereserveerd én bovendien heb ik reeds gedacht aan mijn carrière na mijn professionele loopbaan : ik word jullie animatrice !! Hoera hoera

      Verwijderen
    2. Ik zit wel aan de Cote d'Azur he dan... in 'Bastide du Repos'...zeer sjiek...kom je dan ook naar daar??xx

      Verwijderen