dinsdag 26 april 2016

25 april 2016

Wie staat er altijd voor je klaar ? 
Dat is toch je moedertje ..
Wie krijgt er alles voor elkaar ? 
Dat is toch je moedertje ..
Wie zorgt er elke dag voor jou ? 
Dat is toch je moedertje ..

En zo bedenken mijn kleuters nog heel wat ..
Mama kookt voor me, 
mama gaat met me op stap, 
mama neemt me mee naar het zwembad,
mama gaat met ons lopen in het park,
mama vertelt de mooiste verhalen,
mama knuffelt me,
mama geeft me honderd kussen .. 
mama is gewoon heel lief .. 
en ook soms boos (voegde er eentje nog aan toe :-) 

Het is duidelijk, 
mama verdient het om eens in de bloemetjes gezet te worden. 
Dus gaan we aan de slag ..
We stappen af van het 'klassieke moederdagversje' en kiezen resoluut voor een lied,
een geschenkje kiezen blijkt niet zo eenvoudig 
wegens heel wat ideetjes,
en over het ontwerp van het kaartje zijn we het snel eens .. 
een prachtige tekening ! 

De rest houden we geheim ! 
En geheimpjes bewaren is een hele opdracht voor een kleuter.
Benieuwd wie in deze opdracht zal slagen !! 
Deze mooie (en kleurrijke) stiften mochten we even uitlenen van onze K3-tjes, waarvoor dank ! 

We tekenen het portret van ons mama ..


Creatieve portretten, niet ?! 

Mama's met staartjes of  vlechtjes, 
blonde haren, bruine haren of streepjes rood haar.. 
Mama's mét hakken of zonder hakken ..
Sportieve mama's en stijlvolle mama's ..
Grote mama's en kleine mama's .. je hebt ze in alle formaten.
Maar de tekeningen zijn geweldig .. één voor één !
En nu maar hopen dat de mama's onze werken even mooi vinden !

Na school begin ik mijn speurtocht  ..
ik zoek het model van  een aardig tasje, 
zou leuk zijn om het cadeautje voor mama in te verpakken.
Helaas, dat proefmodel is onvindbaar !

Ik weet dat het ergens is maar ik weet echt niet meer waar ik het gelaten heb. 
Ik duik de berging in en haal héél de themakast leeg. 
Niet gevonden !! 
Ik word er zowaar naar van !! 
Het is al bijna 18.00 uur als ik opnieuw mijn klas in loop
en dan weet ik het weer .. 
het ligt - echt waar - in mijn bureau !! 
Om gek van te worden.
Morgen kopieer ik het meermaals en stop het in verschillende themadozen, 
zo moet ik nooit nog op zoek !
En nu maar hopen dat mijn collega's dit niet lezen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten