donderdag 14 april 2016

14 april 2016

Eigen kweek in de Tandem ! 
onze tuinkers groeit als kool ! (en Vic is dolblij) 

Vandaag gaan we op stap, naar de groentemarkt. 
Eerst stellen we ons boodschappenlijstje samen : 
Twee kroppen sla, 
drie kilogram wortelen,
één tros bananen, 
vijf tomaten, 
twee komkommers, 
één kilogram appelen,
drie citroenen
en twee kilogram persappelsienen.
Hier zijn we dan, na een stevige wandeling.
We vullen de groentekar met onze bestelling.
Xavier heeft zin in peertjes zo te zien. Ze zien er dan ook overheerlijk uit.
Blijken het 'stoofperen' te zijn en daar kan ik niks mee. 
Wat een aanbod ..
Ook de eerste kleuterklas is met ons mee gestapt, flink zo ! 
Maar die K1-tjes denken dat de groenten uit de grond komen - zoals in de klas - 
Zie ze zoeken !
Alles is betaald, we vatten de terugweg aan.

Naast allerlei groenten en fruit ..
is er ook een uitgebreid aanbod van kruiden.

Fit en gezond .. we stappen flink door ! 
Juf Joke haar polar A 300 tikt ferm aan ..
de stappenteller slaat door en het calorieverbruik is top !

Dit moeten we beslist kopen voor juf Anne - kan ze gebruiken en haar conditie zal er beter op worden.
Ik word haar personal coach ! The coach of de Tandem ! :-) 
En wie mag de kar duwen .. ik duupje .. maar mij hoor je niet klagen, één brok energie ! 




Ons rijdende groentekar is goed gevuld ! Met zoveel lekkers, daar kan je alleen maar blij van worden.
Nikolaï helpt een handje duwen ..
Ons einddoel is in zicht .. onze school ! 
En nu op zoek naar gezonde en lekkere receptjes. 

In de namiddag staan enkele opdrachten op de planning.

Ianis heeft een puzzel mee - 100 stuks .. met 3 man sterk gaan ze er helemaal voor.
Na wat gepuzzel is de puzzel helemaal klaar ! Bravo ! 
Deze kleuters bouwen de groentemarkt op.
Ook Vic heeft zijn eigen puzzels mee en puzzelt dat het een lieve lust is.
Kiara heeft het ook druk met puzzelen.
En Izabella gooit er zich helemaal voor.
Yari is één en al aandacht.
En in de blokkenhoek groeien rijzige constructies.



2 opmerkingen:

  1. Juf Tania je bent alweer overijverig... mag ik vragen wat je 'sterrenrestaurant' serveert volgende week... Ik dacht ook wortelpuree, maar zie enkel worteltjes..hmmmmm !
    Mijn Lucje heeft je gespot in het warenhuis bij de aankoop van 'rare zakjes' zegt hij... zo zie je maar, ik weet alles, zelfs van op mijn ziekbed !anne XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uw Lucje heeft dat goed gezien, het waren zakjes patatten ;-)

      Verwijderen