maandag 18 april 2016

18 april 2016


Welkom in ons Pop-up restaurant ! 
Hét restaurant waar gezond ook lekker is.

De Chef van dienst werkt creatief met groenten.
Vandaag gaan we voor  hapjes ..
We snijden wortel- en komkommerfrietjes, lekker fris ! 
En natuurlijk gaan we voor een stevig afgekruid dipsausje op basis van yoghurt.
 Lady Chef van Jane is cooking .. Sergio zal het graag zien ;-)
Een volgend hapje bestaat uit 
een kakelvers gebakken eitje -de kip heb ik thuis gelaten -
mét zelf gekweekte tuinkers 
en een zomers tomaatje.
SMAKELIJK  iedereen ! 
Pieter en Ianis smullen hun 'bowl' helemaal leeg. 
Voor Nikolaï is het even wennen aan deze aparte smaken.
Ook Yari en Xavier smullen gezellig hun kommetje leeg
én er volgt nog een tweede en derde portie.
Lekker, dat wel ! 
Ook Gheorghii vindt groentjes heel lekker. 
Yurre proeft, maar tomaat vindt hij maar niks.
Nochtans zitten de smaken goed hoor, Jurre.
Vic heeft de smaak te pakken.
Len en Fran overleggen even maar weten hun hapje best te smaken .. 
goed zo .. dat maakt de chef-kok blij.
Ook Amir, Jethro en Kiara vinden groentjes "supper" !! 
Ian en Izabella 'kraken' er lustig op los.
Om deze hapjes te eten, heb je stevige tanden nodig.. 
En voor sfeer en gezelligheid krijg ik 11 op 10 .. wat een 'monster'score.
Gezelligheid troef in ons restaurant ..
en alle hapjes vallen (gelukkig maar) in de smaak van mijn bezoekers.
De jury is gearriveerd en schuift gezellig een stoeltje bij.
Spannend hoor ! 
Ook juf Kobie weet een gezond hapje best te smaken.
En het humeur van juf Muriel is opperbest bij het aanschouwen van 
zoveel lekkers en gezonds. 

En dan kijken we uit naar het oordeel van de jury .. 

Wat een fantastisch restaurant !
Het eten was héél erg lekker en super gezond.
Ik vond het ontzettend leuk dat ik mocht langskomen.
Van mij krijgen jullie allemaal 10 op 10 ! 

Een dikke proficiat ! 
Juf Kobie 

9/10 voor het sausje .. héél lekker. 
10/10 voor het hapje .. lekker én gezond - eitjes lekker afgekruid.
Proficiat aan alle K2-koks
Juf Muriel.

11.30 uur .. op naar de eetklas ..
ik ben juf van dienst in de eetzaal tot 12.40 uur.
Precies om 13.00 uur word ik dan weer verwacht 
op het vervolg van de bijscholing 
van de pedagogische begeleidingsdienst - interactief voorlezen. 
Eventjes mijn hoofd erbij houden is de boodschap. 

Als de school uit is, wacht me nog een pak opruimwerk -
vooral de afwas baart me zorgen. 
Die functie krijg ik maar niet ingevuld (.. hoe zou dit komen ??) 
Als iemand gemotiveerd is om deze functie vrijwillig in te vullen .. 
Welkom in ons keukenteam !


2 opmerkingen:

  1. Me dunkt dat Jane nog veel moet leren...
    Citroenen in de soep... vlaams bier in de soep...en die rode blubber? XX je allerliefste, oudste collega die je goed moet 'soigneren'. XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik reeds zei .. citroen voor de fraicheur,
      bier in het stoofvlees, maar da's privé en dei rode blubber heb ik hoogstpersoonlijk uit jouw zogeheten tomatensoep gehaald.
      Misschien je brilletje er eens bijnemen, liefste oudste collega.

      Verwijderen