maandag 9 januari 2017

9 januari 2017


Een nieuw jaar is nu daar ..
Hier zijn we dan, na twee weken 'relatieve' rust.

Het oude jaar is weer voorbij,
een nieuw staat te springen.
Heel benieuwd wat het nieuwe jaar brengen zal.
We wensen elkaar alle goeds en nog veel meer..
De kerstman was bijzonder gul dit jaar en bracht bij juf thuis een gloednieuw kersthuisje. 
Nieuw speelgoed, een nieuwe uitdaging.
Bovendien hebben we er een lichttafel bij, heel erg leuk.
Mijn allerbeste vrienden zorgden voor dit geschenk voor mijn klasje, dank je wel. 
Natuurlijk geef ik een demonstratie. 
Sami heeft er niet erg veel vertrouwen in
en neemt angstig naar zijn hoofdje. 
Zonder veel erg, alles verloopt schitterend, er ploft niks. 😏
Het is een drukke eerste ochtend in dit nieuwe jaar. 
Juf Anne neemt 'letterlijk' een nieuwjaarsduik
en valt languit in de overdekte speelzaal. 
Voorlopig zonder al te veel erg, 
alhoewel ze morgen een dringende afspraak heeft bij de orthopedische chirurg. 
Laat ons hopen .. 

Ook in de kleuterklasjes is het een drukte van jewelste -
liefst negen nieuwe peuters maken vandaag hun schooldebuut 
en bij sommigen gaat dit gepaard met extra decibels. 😢😢😢😢😢😢😢
Tegen de middag zijn de juffen pompaf, daar gaat de frisheid van de vakantie. 
Ook het zusje van Zoë spartelt doorheen haar eerste schooldag. 
In de namiddag - 
neen, ik ben niet moe !!! (Ken je dat ? Typisch voor de kleintjes ..) -
komt ze eventjes meespelen in de klas van grote zus.
En die grote zus zorgt heel goed voor kleine Emmy .. hoe schattig !
In de namiddag hebben we vrij spel .. 
we kiezen een hoekje en spelen de pannen van het dak ..
Heerlijk om mijn kleuters te zien genieten. 
Zouden ze elkaar gemist hebben ?? 

Julie kan dit alleen maar bevestigen : "Ik heb jou gemist met Kerstmis"
Het raakt me ! 
Wat zijn kinderen toch heerlijk eerlijk. 
Maar ik beken, ook al was de vakantie welgekomen, ik heb mijn kleintjes ook gemist.
En zoals elk jaar op 1 januari 
denk ik aan hen en 
hoop dat ze het er schitterend vanaf zullen brengen
bij het 'lezen' van hun nieuwjaarsbrief.  

We pikken de draad weer op en spelen in de zandtafel ..
of storten ons op het fantasiespel (en laten we daar heel sterk in zijn) ..
bouwen stevige en creatieve constructies ..
zorgen voor onze poppenkinderen ..
of kiezen een lekker geurtje uit de collectie parfumflesjes van onze juf ..

De eerste schooldag van het nieuwe jaar loopt ten einde - een mooie dag -
En morgen ??? .. wel, we breien er een vervolg aan. 
Boeken toe nu en snel naar huis ! 
Ik ben toe aan enige rust !! 

Of dat denk ik toch .. Onze schoolbus heeft kuren en weigert dienst. 
En zo start het jaar met overuren voor juf Kelly (heeft busdienst)
en wij houden haar gezelschap .. 

Uit de kindermond : 
De kleuters vertellen hun belevenissen van de voorbije kerstvakantie. 
Alessio heeft de mond vol van de (bak)kunsten van papa -
die maakte een kersttaart en die was heel erg lekker, echt waar ! vertelt Alessio smaakvol.

Fien heeft het over haar nieuwjaarsbrief .. die heeft ze helemaal alleen voorgedragen .. 
En nu heb ik veel centjes voegt ze er nog aan toe. 
Want blijkbaar kreeg ze voor elke voordracht een centje toegestopt. Leuk ! 
Zullen we delen ? grap ik .. Ik heb jou toch die nieuwjaarsbrief geleerd ? 
Maar daar heeft Fien geen oren naar : Neen hoor, ik koop er heel veel leuke dingen mee
en jij mag mee naar de winkel. 
Wat een compromis. 

Thibault is fan van vuurwerk en vertelt in geuren en kleuren over knallen en lichtjes in de lucht. 
Maar vooral is hij heel fier op zijn nieuwste aanwinsten : een nieuwe jas en een leuke streepjestrui. 

Ook op mijn oproep ( 6januari) kwam reactie :
Talip bracht immers isomovlokjes mee naar de klas .. 
over enkele weken gaan we hiermee aan de slag.
Dank je wel, Talip ! 

4 opmerkingen:

  1. Ik weet het zeker... ik voelde je hand in mijn rug... XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zeg je nu ???? Ikke ???? Jou duwen ????
      Wie hielp je deze morgen overeind ????
      Foei Foei Foei en dat bij de start van een nieuw jaar.
      Waar zijn je goede voornemens gebleven ????

      Verwijderen
  2. oh een echte lichttafel, ik ben jaloers!!!
    Mag ik ook eens komen meespelen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je heel heel braaf bent mag je eens komen meespelen in mijn klasje. Beloofd !

      Verwijderen