woensdag 25 januari 2017

26 januari 2017

Jarig zijn .. 
het valt echt niet mee ..
zeker omdat het deze week zo'n zware en drukke week is geweest.

Gisteren boodschappen gedaan 
want mijn collega's verwachten een natje en een droogje natuurlijk.
En dat zullen ze krijgen. 
Deze morgen op een onmenselijk vroeg uur uit de veren
en ontbijtkoeken afbakken. 
Ben benieuwd om het aangezicht van juf Anne te zien. 
Het 'natje' wordt een glas puur mineraalwater. 
Ik ben immers fan van de actie voor Kom op tegen Kanker ..
De actie ? Wel Tournée Minerale !! 

Voor de kleuters heb ik een klasgeschenk gekocht ..
een reeks stevige puzzels uit berkenhout. 
En natuurlijk is er snoepjestaart zonder kaarsjes. 
Want die 150 kaarsjes -zoals Thibault zei- zinderen nog altijd na. 
Het lijkt wel of ik een fossiel ben. 
Mijn collega's vinden het natuurlijk hilarisch ..
Wacht maar, wie laatst lacht best lacht.


 Ook op mijn verjaardag is er bustoezicht. 
Bovendien is het verschrikkelijk koud vandaag ! 
De nacht was ijskoud en de dag belooft niet veel beters.
Gelukkig is het binnen lekker warm. 
Juf Anne smeert de stembanden. Zoë kijkt toch ietwat bedenkelijk. 
 Nu moet je weten dat mijn collega niet echt een talent is in zingen.
Maar de zangstonde van deze morgen neemt ze toch voor haar rekening. 
Had ik dat geweten, was ik toch iets later naar school gekomen 😉
En neen, een nachtegaal wordt ze waarschijnlijk nooit.
Juf Anne gooit zich helemaal en mijn kleutertjes doen met haar mee.
 Enthousiast ? Dat betwijfel ik ! 

Maar als de cd met 'schlagers' gaat spelen, zijn ze niet te houden.
 Iedereen veert recht en geeft het beste van zichzelf.
 Dat belooft want over vier weken is het carnaval !
 Party-time in K2 dus. 
Dit is genieten !
 En een feestje bouwen kunnen we als de beste.
 Wie het hen ooit geleerd heeft, weet ik niet .. maar een polonaise is altijd leuk ! 
 Schaterlachend trekt iedereen door de klas.

En we gaan nog even door .. wat een levensvreugde ..




En dan is het cadeautjestijd ..
Een berg leuke en lieve kaartjes ..
Fijne wensen van lieve mensen .. 
Een leuke e-card ..
Een vriendelijke sms ..
Een leuk telefoontje
Een fotokalender .. 
Een mooie orchidee .. 
Een doos lekkere pralines .. 
Een petje van mijn favoriete wielrennersploeg ..
Een cd met té gekke liedjes .. 
Een waardebon van mijn collega sinds jaar en dag .. 
en onze film 'the movie', het project van ons grootouderfeest 
- het allereerste exemplaar is voor mij omdat ik jarig ben- 
Tof ! 
Wat een verwennerij .. Dank je wel iedereen ! 
Jullie zijn schatten. 
Xxx juf Tania Xxx

2 opmerkingen:

  1. Nogmaals een dikke proficiat!
    Wat wordt jij graag gezien zeg!!
    leuke bedoening!

    BeantwoordenVerwijderen