dinsdag 17 januari 2017

17 januari 2017

Wat hebben wij het ontzettend druk met het grootouderfeest dat er nu heel snel aankomt. 

Er is nog zoveel te doen ..
Inschrijvingen verzamelen, zaal inrichten, zaalversiering maken, 
een mooie kaart voor oma en opa ontwerpen .. 
Wij, juffen hebben de handen meer dan vol ! 

Ik droom van een mooie kroonluchter voor op onze première
en de K3-tjes helpen me heel graag knippen. 
En omdat ik het nogal 'groot' zie, moeten er héél véél sterren geknipt worden. 
De K3-tjes zijn er een hele dag zoet mee en de flinke K2-tjes knippen gezellig mee. 
Mooi zo ! 

Vandaag staat ook een les LO op de planning.
Dat heeft me wat ademruimte om onze XL-kalender nog af te werken (zie opdrachten vorige week)


Tijdens mijn vrije middag maak ik onze filmset in orde.
'Stars in Hollywood' 
Ik heb alvast heel wat retro-hoeden verzameld,
 hoeden van mijn oma en opa zaliger. 
En die hoeden vallen in de smaak van mijn 'kleine sterren'
Ze poseren als echte diva's en af en toe krijgen ze zelfs wat 'sterallures' 😉

De eerste die op de set verschijnt is natuurlijk juf Anne. 
"Snel, begin er maar aan" maant ze me aan. 
 "Werk die rimpels weg hé 
en ik wil geen dubbele kin zien" 
schreeuwt ze me toe. 
"Echte sterren gaan naar een plastische chirurg" sneer ik. 
Maar ik doe gedwee wat ons Anne vraag en photoshop elk beeld. Zo klaar ! 
Als mijn collega de klas uitloopt, doet ze me denken aan Hyacinth Bouquet (Bucket)
Dat is ze, echt waar .. ten voete uit.
Zien jullie ook de gelijkenis ?? 


Ook juf Joke en juf Stephanie nemen even de tijd om te poseren met een retro-hoed.
Knap hoor ! 
Juf Muriel is even het noorden kwijt en verschijnt niet voor de lens. 

Wie er wel zijn, zijn mijn kleuters. 
Zij bekijken op oude foto's hoe poseren als filmster hoort 
en dan is het hun beurt .. 
Ze kiezen zorgvuldig hun accessoires uit en nemen een pose aan.
En ik fotografeer alsof ik nooit iets anders gedaan heb. 
Kijk maar naar het verrassende resultaat .. 
-wie weet wacht me een carrière ergens ver weg op een of andere set ..- 

De Photoshoot van K2 ..




 Nathan en Xander alias Laurel en Hardy, een komisch duo !




Julie, stralend als altijd ..


 


Fien, heel stijlvol ..



Zoë, helemaal into retro ..




Kayla, diva voor één dag ..



Talip, een sportieve gentleman .. 


Thibault .. Humphrey Bogart achterna .. 


Matthias .. de jonge versie van Sherlock Holmes ..


Julot .. de dandy ..



Cynthia .. a star is born ..


Takwa .. zo mooi en stijlvol, een natuurtalent ..

 

Anna .. altijd goedlachs .. 
Amir .. mét klasse
Samiy .. klaar voor de walk of fame
Rayan, een beroemdheid in de Tandem
Khairath .. with a big smile ..
Yusr .. knappe prinses. 

Mijn kleine sterren deden het fantastisch
en voor hun talent voor de lens krijgen ze een ster op 
de Hollywood - walk of fame ! 

Uit de kindermond : 
Tijdens het werk, praten wij altijd een beetje bij .. zo ook vandaag ..
We hebben het over onze grootouders.
Grootouders zijn al een beetje oud, hoor ik zeggen.
Dat kan ik inderdaad niet ontkennen. 
En ze hebben rimpeltjes voegt er een ander nog aan toe. 
Ook dat is waar. 
En ze dragen een bril, want ze zien niet meer zo goed voegt Julie er aan toe 
terwijl ze me onderzoekend aankijkt. 
Pas op wat je nu zegt, kleine meid grap ik. 
Maar Julie herneemt zich en vult aan .. zoals mijn nonna, hoor juf !! 
Sorry nonna ! Maar ik ben de dans net ontsprongen 😉

Ook in K3 wordt er druk verteld over oma's en opa's. 
Maar daar bedenken ze nog meer zichtbare tekenen 
zoals ..
Als je oud wordt, krijg je rimpels, slechte ogen, dikke billen en slappe armen .. 
waarop Fran meteen haar juf aanspreekt en zegt : 
Bij jou zie je dat nog niet zo goed hoor, juf Anne. (met de nadruk op 'nog niet')
Ik proest het uit ! 
Zo hoor je het eens vanuit de kindermond. 
En het prikt, zoveel is zeker. 
De rest van de dag was juf Anne opvallend stil ! 
Als het een troost mag zijn .. Elke leeftijd heeft zijn charmes !!

3 opmerkingen:

  1. Ik klaag je aan ... bij Unia.. (e nieue Miss België heeft het ook aan haar been..het vroegere 'Gelijkekansencentrum'.. ik ken ze nog van vroeger....
    Jij geeft me gewoon geen kans... familie van Hyacinth Bouquet.. pff ! Kijk maar eens in mijn klas naar de foto's van mijn stamboom en zie wie mijn over-over grootvader is.. ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry tikfoutjes.. omdat ik gestresseerd ben !

    BeantwoordenVerwijderen